آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۰
صفحه آخر
۱۲

کاهش بودجه دولت نتانیاهو برای جبران هزینه جنگ غزه

مقامات رژیم صهیونیستی برای جبران خسارت هزینه هایی که طی جنگ غزه متحمل شدند بودجه تمام وزارتخانه های این رژیم را کاهش دادند.

به گزارش خبرگزاری ها به نقل از روزنامه هاآرتص، هزینه هایی که جنگ غزه بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده باعث شد مقامات این رژیم برای جبران این خسارت ها بودجه سال 2014 را به طور همگانی کاهش دهند.

هاآرتص افزود، به نظر می رسد کابینه اسرائیل 561 میلیون دلار (2 میلیارد شکل) کاهش همگانی بودجه 2014 را تصویب کند تا هزینه عملیات صخره سخت را جبران کند.

بر اساس گزارش های رسیده رژیم صهیونیستی در طول جنگ 51 روزه غزه حدود 1/5 میلیارد دلار (4/5 میلیارد شکل) خسارت متحمل شده که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی زیان های زیادی به این رژیم وارد شده است.

از سوی دیگر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به سیاستمداران این رژیم پیشنهاد داده است در مذاکرات آتش بس دائم، محدودیت ها بر غزه را کاهش دهند چرا که این مسئله به حفظ آرامش کمک می کند و این به نفع اسرائیل است.

یک منبع ارشد نظامی در این باره گفت، با گسترش منطقه صید و کاهش محدودیت های اقتصادی و اجتماعی بر غزه و عبور و مرور افراد از گذرگاه ها شرایط برای اسرائیل بهتر می شود و این به نفع تل آویو است.

هفته گذشته پس از 51 روز جنگ با میانجی گری قاهره آتش بس موقت یک ماهه ای میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد تا در این مدت آنها با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم به آتش بس دائم دست یابند. این آتش بس به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسید، به پیروزی قطعی مقاومت بدل گشت. حتی مقامات رژیم صهیونیستی نیز بر پیروزی مقاومت در این جنگ اذعان کرده اند. در این بین فقط نتانیاهو است که مدعی است در این جنگ مقاومت به اهداف خود نرسیده است!

سایر رویدادها

* هیئتی از رهبران جنبش حماس در دیدار با رئیس پارلمان لبنان از مواضع پایدار این کشور در ابراز همبستگی با نوار غزه قدردانی و تشکر کرد.

* وزرای خارجه آمریکا و مصر در گفت وگوی تلفنی درباره آمادگی برای برگزاری اجلاس بین المللی بازسازی غزه تبادل نظر کردند.

* تعدادی از طرفداران حماس توسط نیروهای تشکیلات خودگردان به اتهام برگزار کردن جشن پیروزی مقاومت 51 روزه در کرانه باختری دستگیر شدند.

* اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که دستاوردهای پیروزی غزه تا مدت ها باقی خواهد ماند.