آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان: 4 داروی تالاسمی رایگان می شود

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از رایگان شدن 4 داروی بیماران تالاسمی خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی درباره جدیدترین پوشش حمایتی از داروهای بیماران اظهار داشت: در یک تفاهمنامه بین سازمان غذا و دارو و بیمه سلامت و با موافقت سایر بیمه ها، حمایت بیشتر بیمه از هزینه داروهای بیماران انجام خواهد شد.

محسنی بندپی در این رابطه به تسنیم گفت: براین اساس تمام هزینه های بستری بیماران پیوندی از جمله ریه، مغز استخوان و کبد تا 90 درصد مورد حمایت بیمه قرار خواهد گرفت، در حالی که در گذشته فقط هزینه های بیماران پیوند کلیه تحت پوشش بیمه قرار داشت.

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با میزان پرداختی بیماران پیوندی دارای بیمه خدمات درمانی سابق و بیمه سلامت کنونی برای تهیه دو داروی مهم «ساندیمون» و «سلسپت»، گفت: این موارد باید در شورای عالی بیمه مصوب شود، براین اساس در روند جدید پرداخت، هزینه های 4 قلم دارو، از جمله «اکس جید خوراکی 125، 250 و 500» و آمپول «دیسفرال» برای بیماران تالاسمی رایگان می شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان در توضیح اینکه چرا آن دو قلم دارویی مهم تمام بیماران پیوندی رایگان نمی شود، عنوان کرد: این 4 قلم دارو را مطرح کردیم که از 15 شهریور رایگان خواهد شد و مابقی دارو ها را نیز در شورای عالی بیمه مطرح خواهیم کرد.

محسنی بندپی درباره زمان عملیاتی شدن پرداخت 90 درصد هزینه های بیماران پیوندی نیز خاطرنشان کرد: این مسئله بستگی به امضای تفاهمنامه طرفین دارد، ولی این مورد نیز حداکثر تا 15 شهریور عملیاتی می شود.