آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۸۵
بازار موبایل
۲۷

هشدار درباره اعتیاد به موبایل

موبنا: درحالی که استفاده از گوشی های موبایل این روزها همه گیر شده کارشناسان درباره وابستگی شدید و اعتیاد به این دستگاه ها هشدار می دهند. براساس تحقیقاتی که به تازگی درباره استفاده زنان و مردان از گوشی های هوشمند شده، زنان بیش از مردان به گوشی های موبایل وابسته اند. بر این اساس گفته می شود تقریبا 60 درصد دانشجویان به گوشی های موبایل اعتیاد دارند و در صورت نداشتن گوشی موبایل مضطرب و آشفته می شوند.

براساس این تحقیقات کاربران بیشترین زمان خود را برای چت کردن با گوشی های موبایل صرف می کنند. بر این اساس مشخص شده که 6/94 دقیقه از کل روز به چت و رد و بدل کردن پیام می گذرد، 5/48 دقیقه برای ارسال ایمیل، 6/38 دقیقه چک کردن فیس بوک، 4/34 دقیقه برای وبگردی و 9/26 دقیقه برای گوش دادن به موسیقی صرف می شود.

این تحقیقات مشخص کرده که زنان زمان بیشتری را برای استفاده از گوشی های موبایل صرف می کنند، این در حالی است که مردان زمان بیشتری از روز را صرف استفاده از فناوری می کنند. همچنین مشخص شده زنان گوشی های موبایل را برای ارتباط اجتماعی مثل چت کردن و ارسال و دریافت ایمیل مورد استفاده قرار می دهند و به روابط و مکالمه علاقه زیادی دارند.

این در حالی است که مردان بیشتر برای سرگرمی از این دستگاه ها استفاده می کنند. مردان اغلب از گوشی های موبایل برای دسترسی به شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام و توییتر استفاده می کنند.