آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۰
اخبار کشور
۱۰

دیدار رئیس مجلس با مراجع تقلید و علما در قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر برخی از علما و مراجع تقلید دیدار و به گفت وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی در دیدارهای جداگانه با حضرات آیات وحید خراسانی، سبحانی، علوی گرگانی، خاتمی، فاضل لنکرانی و غروی دیدار و در خصوص موضوعات اقتصادی و مسائل روز گفت وگو کرد.

در این دیدارها موضوعاتی همچون مسائل اقتصادی کشور و راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد و خروج از رکود مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و بر لزوم حفظ وحدت و آرامش در کشور تاکید کردند.

براساس این گزارش در این دیدارها رئیس مجلس شورای اسلامی از اقدامات مجلس در زمینه حل مسائل اقتصادی مردم و اتخاذ راهکارهایی برای توسعه بخش تولید گزارشی ارائه داد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با حضرات آیات خرازی، مسعودی خمینی، حسینی بوشهری و امینی دیدار و گزارشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی و مهم ترین مسائل داخلی و بین المللی ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدارها با اشاره به این نکته که در تمامی امور از راهنمایی های مراجع عالیقدر تقلید استفاده می کند گفت: مجلس تلاش می کند تا زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شود و برای انجام این مهم بر روی محور تسهیل و تقویت فضای کسب و کار اقداماتی انجام داده است.

لاریجانی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه های کشور گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سعی کرد هزینه ها کاهش یابد به طور مثال بهینه سازی در مصرف سوخت یکی از اقدامات اساسی برای انجام این مهم است.

وی افزود: برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه ها، مجلس 100 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری و تقویت بخش هایی مانند حمل و نقل و همچنین بهینه سازی در مصرف سوخت اختصاص داده است.