آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۴۷
حوادث
۱۴

محاکمه دو مرد جوان به اتهام قتل پدرشان

اعتماد| دو پسر جوان که در جنایت های جداگانه پدر خود را به قتل رسانده بودند با رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند.

نخستین قاتل پسر جوانی به نام مهدی است که پنج سال قبل پدر خود به نام عباس را با ضربه چاقو به قتل رساند. متهم پس از دستگیری در بازجویی ها مدعی شد مدتی بود با پدرم اختلاف داشتم روز حادثه حدود ساعت چهار صبح پدرم از خواب بیدار شد و چراغ ها را روشن کرد من به کار او اعتراض کردم و گفتم می خواهم بخوابم اما او شروع به سر و صدا کرد و من در یک لحظه کنترل را از دست دادم و از آشپزخانه چاقویی را برداشته و پدرم را کشتم. مهدی پس از پنج سال با رضایت اولیای دم صبح دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری به ریاست قاضی عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت. متهم با ابراز پشیمانی از جنایت خود گفت: پنج سال از جنایت می گذرد و من چیزی از آن روز به خاطر ندارم.

قتل به خاطر عتیقه

دومین قاتلی که صبح دیروز از جنبه عمومی جرم به اتهام قتل پدرش در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شد سعید نام دارد که هفت سال قبل این جنایت را مرتکب شده بود. مرد جوان در جلسه محاکمه در دفاع از خود گفت: برای یک معامله مواد مخدر سه میلیون تومان از پدرم قرض گرفته بودم اما نتوانستم آن را بازگردانم بر سر همین موضوع با پدرم اختلاف پیدا کرده و تصمیم به انتقام گرفتم. برای اجرای نقشه یک اسلحه خریدم و به محل کار پدرم رفتم. پدرم نگهبان یک شرکت بود که او را با شلیک گلوله به قتل رساندم. سه ماه پس از این جنایت به خاطر عذاب وجدان خود را تسلیم ماموران کردم. الان هفت سال است که در زندان هستم و از کار خود پشیمانم. وقتی به زندان افتادم همسرم طلاق گرفت و تمام زندگی ام را از دست دادم. حالاهم از قضات دادگاه می خواهم مرا ببخشند. پس از آخرین دفاعیات دو مرد جنایتکار، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.