آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۶۱
ورزش
۱۳

مشت باتجربه ها در گوشه رینگ

فدراسیون بوکس ایران هم در بازی های آسیایی قول مدال داده، اما رنگ مدال ها را تعیین نکرده است.این موضوع با توجه به رکوردی نبودن ورزش بوکس منطقی است، چون در بازی های مختلف، بوکسورهای ناشناخته حتی توانستند قهرمانان دنیا و المپیک را مغلوب کنند، از این رو نمی توان رنگ مدال یا شکست و پیروزی بوکسورها را از قبل متصور بود.

در این شرایط نکته ای که برای تیم ملی بوکس ایران در بازی های آسیایی مهم است و امیدها را برای نتیجه گیری بیشتر می کند داشتن یک تیم ملی با نفرات باتجربه است؛ اعضایی که تجربیات زیادی در میادین معتبر آسیایی، جهانی و المپیک دارند.علاوه بر این، تیم ملی بوکس در راه آماده سازی بازی های اینچئون تدارکات مناسبی داشته است.

با آن که فدراسیون بوکس همواره از جمله فدراسیون هایی بوده که از درد بی پولی نالیده است و اصولافدراسیون پولداری نیست، فرستادن تیم ملی به چهار کشور برای برپایی اردو و پیکارهای تدارکاتی قابل تامل است.

تیم ملی بوکس در حال حاضر آخرین روزهای تمرینی را در اردوی مشترک ترکیه پشت سر می گذارد. ملی پوشان پیش از این نیز در اردوی مشترکی که با بوکسورهای ترکیه ای داشتند از روند برگزاری این قبیل اردوها راضی بودند. تیم ملی بوکس به ترتیب اردوهای ترکیه، ازبکستان، چین و روسیه را سپری کرد که همه این اردوها با رقبای این کشورها به نفع ملی پوشان تمام شد و آنها را برای مبارزه در رینگ اینچئون آماده تر کرد. ملی پوشان بوکس با آگاهی از سبک پیکارهای رقبا، همه تمرکز خود را روی پیروزی بر حریفان گذاشته اند. سنگین وزن ها آماده رویارویی با مدعیانی از قزاقستان، ازبکستان و چین هستند و در سبک وزن تیم های تایلند، فیلیپین و ویتنام حضور بوکسورهای ایرانی در بازی های آسیایی را انتظار می کشند.اما تیم ملی بوکس ایران را این نفرات در شش وزن همراهی می کنند: فروتن گل آرا، امین قاسمی پور، سجاد مهرابی، احسان روزبهانی، علی مظاهری و جاسم دلاوری. این ملی پوشان کمتر از 25 سال ندارند و جدیدترین رده بندی بهترین بوکسورهای جهان که طی آن روزبهانی در مکان چهارم قرار گرفت و چهار نماینده ایران برای اولین بار وارد رنکینگ جهانی شدند می تواند عامل روانی موثری برای هر کدام از ملی پوشان باشد. بنابراین تیم ملی در اوج تجربه و انگیزه روانه بازی ها می شود و خیلی ها به مدال آوری اعضای تیم ملی بوکس امیدوار هستند.