آرشیو سه‌شنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۶۱
حوادث
۱۹

محاکمه زن قاتل در دادگاه

زنی که متهم است مرد میانسالی را به قتل رسانده، روز گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش مهر، متهم به نام معصومه و پنجاه و دو ساله است که روز چهارم خرداد سال 1390 مردی به نام علی را با چکش در یکی از محله های تهران کشته و جسدش را تکه تکه کرده بود.متهم پس از دستگیری و بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد و پرونده وی با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و روز گذشته محاکمه او در دادگاه کیفری آغاز شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست برای عامل جنایت درخواست مجازات قانونی کرد.در ادامه رسیدگی به این جلسه، اولیای دم برای قاتل تقاضای قصاص کردند و قاضی عبداللهی، رئیس دادگاه با تفهیم اتهام از معصومه متهم به قتل خواست دفاعیات خود را ارائه کند.

زن متهم به قتل مرد میانسال اعتراف کرد: سال 59 به اتهام عضویت در گروهک منافقین دستگیر و پنج سال در زندان بودم. پس از آزادی در سال 83 با مقتول آشنا شدم او در شرکت من کار می کرد. مرد میانسال خود را مجرد معرفی و پس از مدتی با ابراز علاقه از من خواستگاری کرد و از او خواستم ازدواجمان را رسمی ثبت کند تا مشکلی پیش نیاید، اما او با وجود ارتباط با من، این خواسته را قبول نمی کرد.

وی اضافه کرد: شب حادثه از او خواستم به خانه ام بیاید تا درباره ازدواجمان حرف بزنیم. وقتی به ملاقاتم آمد، بر سر این موضوع با هم مشاجره کرده و درگیر شدیم و من نیز با چکش به سرش ضربه زدم که جان باخت.

متهم گفت: پس از جنایت جسد را تکه تکه و شبانه آن را در چند نقطه شهر رها کردم. پس از دستگیری و شکایت خانواده مقتول متوجه شدم او همسر و فرزند داشته است.

قاضی دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی، او را با تجدید قرار قانونی روانه زندان کرده و تصمیم گیری از سوی قضات کیفری در این ارتباط آغاز شده تا حکم قانونی صادر شود.