آرشیو چهارشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۴۹
سیاسی
۲

سرخط خبرها

مهر| سردار سرلشکر پاسدار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به رسالت کنونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: رسالت ما پاسداران در دهه چهارم انقلاب سخت تر از دهه های قبل شده است. ممکن است تهدیدات از لحاظ سخت افزاری کمتر شده باشند، ولی از نظر نرم افزاری پیچیدگی مسائل بیشتر شده است و علت اصلی آن هم درهم تنیدگی مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با امنیت ملی است.

ایرنا| آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: آقای روحانی کمتر وعده می دهد و اولویت را تکمیل پروژه های نیمه تمام اعلام کرده است که جا دارد از وی تشکر کنم.

تدبیر| محمدرضا خباز در واکنش به زمزمه های طرح استیضاح های جدید گفت: این افراد می خواهند به این وسیله دکتر روحانی را عصبانی کنند تا حرفی بزند و بین دولت و مجلس فاصله بیفتد. دکتر روحانی خوشبختانه بسیار صبور است و همیشه گفته است که من بر طبق همان روشی که به مردم قول داده ام پیش می روم. این روش هم تغییر است. آقایان باید بپذیرند که تغییر باید اتفاق بیفتد. دولت همیشه در حال رایزنی با مجلس است و معاون پارلمانی هم هر روز در مجلس حضور پیدا می کند و کارشان را بر روال معمول انجام می دهند.»

ایسنا| محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: به دلیل اینکه منتشر شدن محتوای دادگاه موکلم جرم عمومی محسوب می شود دادستان باید موضوع را پیگیری کند.

مهر| حسین علی امیری، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بیانیه جنبش جیش النصردرباره دستگیری عوامل کشته شدن عبدالرئوف ریگی و شهادت یک ایرانی گفت: ادعای جیش النصر واقعیت ندارد بلکه عامل کشته شدن عبد الرئوف ریگی اختلافات درون گروهی است که گروهک جیش النصر با گروهک های دیگر دارد و همین منجر به کشته شدن این فرد شده است.