آرشیو چهارشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۴
شوک امروز
۱۳

ماجرای سرقت الماس 5/3میلیون دلاری توسط دزدان پلنگ صورتی

گروه شوک: پلیس اینترپل پس ازگذشت هفت سال از یک سرقت مسلحانه، فیلمی از جریان سرقت یک الماس 5/3 میلیون دلاری دزدان پلنگ صورتی را منتشر کرد. این دزدان حرفه ای معروف به «باند دزدان پلنگ صورتی» در سال 2007 میلادی توانسته بودند در مدت 45 ثانیه الماس گرانقیمتی به ارزش 5/3 میلیون دلار را از یک مغازه جواهرفروشی بربایند. سارقان پلنگ صورتی به موفق ترین دزدان الماس جهان شهرت داشتند که بی باکی شان در جریان سرقت ها زبانزد همگان شده بود.

پلیس می گوید: یک مرد صربستانی را که از اعضای این باند بین المللی جواهرات است در اسپانیا دستگیر کرده است. باند دزدان پلنگ صورتی در یوگسلاوی سابق شکل گرفته و به عنوان موفق ترین دزدان جواهر شهرت یافته اند. به گفته پلیس اینترپل این سارقان از 15 سال پیش تاکنون توانسته اند جواهرات با ارزش بسیاری را از سراسر دنیا به ارزش 330 میلیون یورو بربایند. به گفته پلیس اینترپل اکثر اعضای این باند از یک قوم صرب هستند. متخصصان جرم شناسی نحوه دزدی جواهرات توسط این باند تبهکار را بسیار ماهرانه توصیف کرده اند. آن ها در کشورهای مختلف جهان سرقت هایشان را انجام می دهند و دزدی اعضای باند از جواهرفروشی هایی در دبی، سوئیس، ژاپن، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، چند شهر اسپانیا و موناکو انجام گرفته است.

به عقیده پلیس بین الملل اعضای باند بیش از 100 تن بوده اند که تعدادی از آن ها از سربازان سابق جنگ هستند و به زبان های مختلف آشنایی دارند و با گذرنامه های متفاوت تردد می کنند.