آرشیو چهارشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۴
حوادث امروز
۱۴

پلیس شیراز در کمتر از 24 ساعت موفق شد

دستگیری عاملان زورگیری از 4 گردشگر فرانسوی

دو باجگیر که در پوشش مترجم زبان، چهار گردشگر خارجی را سرکیسه کرده بودند، درکمتر از 24 ساعت

از سوی پلیس فارس دستگیر شدند.

سردار «احمدعلی گودرزی» رئیس پلیس فارس گفت: چهار گردشگر خارجی - سه زن و یک مرد- اهل فرانسه که برای دیدن اماکن تاریخی و گردشگری به شیراز آمده بودند، زمانی که در حال بازدید از بازار وکیل شیراز بودند، شخصی که مسلط به زبان خارجی بوده به آن ها مراجعه می کند و پیشنهاد می دهد برای بازدید از تخت جمشید آن ها را همراهی کند.

وی ادامه داد: این مرد همراه یکی از دوستان خود با یک خودروی متعلق به خودش گردشگران را به تخت جمشید برده و پس از بازدید از آنجا در مسیر بازگشت به شیراز، در ساعت پایانی روز و ابتدای شب، آن ها را در اطراف پالایشگاه شیراز به حاشیه های راه برده و با تهدید چاقو وسایل همراه آن ها را سرقت می کنند.

رئیس پلیس فارس افزود: دزدان یک گوشی تلفن همراه، 600 هزار تومان پول، یک دوربین عکاسی و یک دوربین فیلمبرداری را از این چهار گردشگر فرانسوی سرقت می کنند سپس آن ها را رها کرده و متواری می شوند.

سردار «گودرزی» اظهار کرد: این مسافران فرانسوی با مراجعه به کلانتری زرقان که نزدیک ترین مرکز پلیس به آن ها بوده، موضوع را به پلیس اطلاع می دهند.

وی گفت: بلافاصله پرونده در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، دستگیری این دو باجگیر در دستور کار ماموران قرار می گیرد.

رئیس پلیس فارس بیان کرد: با تلاش ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و انجام اقدامات اطلاعاتی، هر دو باجگیر در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.

سردار «گودرزی» تصریح کرد: پس از دستگیری این دو باجگیر در تمامی وسایل سرقت شده از اتباع خارجی از آن ها کشف شد.

گفتنی است اقدام بموقع پلیس فارس در شناسایی و دستگیری سریع دزدان، مورد قدردانی و تشکر گردشگران فرانسوی قرار گرفت و رئیس پلیس فارس نیز با اهدای هدایایی به رسم یادبود، از طرف پلیس فارس از آن ها دلجویی کرد.