آرشیو شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۴
صفحه آخر
۱۲

همزمان با تظاهرات میلیون ها نمازگزار رهبران قبایل یمن به انقلابیون پیوستند

با شروع تظاهرات نمازگزاران مردمی علیه دولت صنعا که دیروز بعد از نماز جمعه رخ داد خبر می رسد، شمار دیگری از قبایل یمن به انقلابیون الحوثی پیوستند.

در این میان پیوستن روسای قبایل مختلف به شیعیان الحوثی، قدرت این گروه ها را در مقابل دولت بسیار بیشتر کرده است. به گزارش ایرنا کاروان بزرگ معترضان شامل هزاران نفر از اعضای قبایل مختلف یمن با هزار دستگاه خودرو به صنعا پایتخت یمن رسیدند.

این افراد که نیروهای قبایل «خولان بن عامد» و از گروه های پیشتاز آنها بودند به اردوگاه های انقلابیون الحوثی در چهار سمت شهر صنعا پیوستند. همچنین دیروز پس از نماز جمعه تظاهرات میلیونی در استان های مختلف علیه دولت صنعا برگزار شد. از طرف دیگر محمد عبدالسلام عارف سخنگوی جمعیت انصار الله از گسترده تر شدن اعتراض ها و طولانی تر شدن آن خبر داد. وی تاکید کرد اعتراضات مردمی تا برآورده شدن مطالبات، کماکان ادامه دارد و تا زمانی که مطالبات پاسخ داده نشود، تصمیمات و اقدامات دولت پذیرفته نخواهد شد. سخنگوی جمعیت انصار الله بار دیگر اعلام کرد که طرح رئیس جمهور یمن مبنی بر برکناری دولت «باسندوه» و کاهش 30 درصدی قیمت سوخت اصلاکافی نیست و الحوثی ها این طرح را رد کرده اند. محمد عبدالسلام همچنین از مواضع اخیر وزارت خارجه روسیه درباره اوضاع یمن تمجید کرد. وزارت خارجه روسیه اخیرا در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید اوضاع یمن از همه احزاب سیاسی یمن خواستار اتخاذ مواضع واحد برای خروج از بحران کنونی این کشور شد.