آرشیو شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون اول قوه قضائیه: حکم م- ر هنوز قطعی نشده است

معاون اول قوه قضائیه گفت: حکم محکومیت متهم «م-ر» صادر شده اما حکم صادره قابل تجدید نظر است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه آیین معارفه رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حکم محکومیت م-ر به پرداخت جزای نقدی و حبس صادر شده اما هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: از آنجا که هنوز حکم قطعی نشده است امکان اعلام جزئیات حکم محکومیت متهم م-ر وجود ندارد.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حکم صادره قابل تجدید نظر است و در صورتی که درخواست تجدید نظر داده نشود و دادگاه حکم صادره را قطعی کند نسبت به اعلام جزئیات آن اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام اژه ای خاطرنشان کرد: هنگامی که در چارچوب قانون به وظایف خود عمل کنیم بدون شک مردم، عدالت و صحیح عمل کردن قوه قضائیه را شاهد خواهند بود. اما اگر براساس هوا و هوس، ملاحظه کاری ها و فشار جناح های سیاسی عمل کنیم نه تنها از مسیر خدا و حق گمراه می شویم بلکه قضاوت ها نیز نادرست خواهد بود.

وی ابراز داشت: بدون شک ملزم کردن دیگران به اجرای قانون نیازمند این است که در مرحله نخست، قوه قضائیه و مسئولان قضایی به قانون تمکین داشته باشند و سپس با قدرت قضا کسانی را که از اجرای قانون سرپیچی می کنند بر سرجایشان بنشانیم.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم در جهت اجرای عدالت و گسترش آن اقتدار داشته باشیم باید قوه قضائیه کارآمد، صحیح العمل و مقتدر در اجرای احکام باشد و مردم نیز باید بروز و ظهور این چنین قوه قضائیه ای را شاهد باشند.