آرشیو شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۶۴
جامعه
۱۷

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: سایت های خبری بدون مجوز مسدود می شود

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد که از این پس مطابق ماده 7 قانون مطبوعات، سایت های خبری فاقد مجوز از هیات نظارت برمطبوعات، مسدود می شود و مدیران این سایت ها به مراجع صالحه قضایی معرفی می شوند.

حسین انتظامی با بیان این مطلب و اشاره به این نکته که تاکنون چند بار برای چنین سایت هایی ضرب الاجل تعیین شده، توضیح داد: هیات نظارت درخواست های سایت ها را با اولویت رسیدگی می کند تا فضای قانونی برای فعالیت های خبری ایجاد شود.

وی با بیان این که این سایت های بدون مجوز، به محض دریافت مجوز، رفع فیلتر می شوند، اضافه کرد: «تاکنون بالغ بر 230 خبرگزاری و سایت خبری موفق به دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات شده اند و فهرست تمامی رسانه های دارای مجوز اعم از نشریات چاپی و الکترونیک در سایت معاونت مطبوعاتی موجود است و مرتبا به روز می شود.» به گفته انتظامی سایت های خبری که هنوز موفق به اخذ مجوز نشده اند می توانند به سایت e-rasaneh مراجعه کنند و درخواست و مدارک خود را ارائه دهند. معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات خوبی که در دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات انجام گرفته، ثبت الکترونیک تقاضاها بدون نیاز به مراجعه حضوری است. با این شکل و به دلیل شفافیت، نوبت ها هم بدرستی رعایت می شود.