آرشیو شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۶۴
جامعه
۱۷

هنرستان ها تجهیز می شود

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش پیش ازشروع سال تحصیلی به صورت یکجا و 100 درصد واریز شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی آذرکیش اظهار کرد: مبلغ 25 میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به حساب استان ها واریز شد. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که واریز اعتبار به صورت یکجا پیش از شروع سال تحصیلی برای اولین بار صورت می گیرد، تصریح کرد: تخصیص 100 درصدی اعتبار تجهیز هنرستان ها در سال تحصیلی جدید در راستای کیفیت بخشی به امر آموزش در زمینه کاردانش و فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

وی استراتژی اصلی وزارت آموزش و پروش را کیفیت بخشی به فعالیت ها و ارتقای مدیریت آموزشی و نگاه ویژه مسئولان به آموزش های فنی همراه با اجرای نظام آراستگی محیط کارگاهی و آموزشی عنوان کرد. آذرکیش تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش سراسر کشور را7100 واحد عنوان و بیان کرد: در راستای افزایش طرح تعامل با سایر دستگاه ها و سازمان های دولتی به طور جدی به دنبال عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه های منعقد شده میان آموزش و پرورش با وزارتخانه هایی چون صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.