آرشیو شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۶۴
ورزش
۱۸

آغاز فوتبال نوجوانان آسیا

شانزدهمین رقابت های فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا در شرایطی از امروز در تایلند آغاز می شود که قرار است در پایان این رقابت ها چهار تیم برتر جواز حضور در جام جهانی این رده سنی را به دست بیاورند. گروه بندی این رقابت ها به این شرح است:

گروه A: تایلند، کره جنوبی، عمان و مالزی/ گروه B: ژاپن، استرالیا، چین و هنگ کنگ/ گروه C: ازبکستان، کویت، کره شمالی و نپال/گروه D: ایران، سوریه، عربستان و قطر.

به گزارش جام جم، تیم کشورمان در روزهای یکشنبه شانزدهم شهریور با قطر، شنبه هجدهم شهریور با عربستان و پنجشنبه بیستم شهریور با سوریه دیدار می​کند. در پایان مرحله گروهی این رقابت ها از هر گروه، دو تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی می شود. نکته جالب توجه این که ایران برای اولین و آخرین بار در سال 2008 قهرمان این رقابت ها شد. علاوه بر این، یک نایب قهرمانی (2000 ویتنام)، یک عنوان چهارمی (2004 ژاپن) و صعود به جمع چهار تیم برتر جام (2012 تهران) در کارنامه تیم کشورمان به چشم می خورد. این در حالی است که ژاپن با دو قهرمانی، یک عنوان نایب قهرمانی، یک مقام سوم، یک مقام چهارمی و دو حضور در مرحله نیمه نهایی پرافتخارترین تیم این عرصه است.