آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۱
صفحه آخر
۱۲

میشل سلیمان تاکید کرد: نقش بی نظیر حزب الله لبنان در جلوگیری از گسترش بحران

رئیس جمهور سابق لبنان گفت، حزب الله نقش بسیار خوبی در کنترل اوضاع دارد.

به گزارش ایرنا، میشل سلیمان در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر اظهار داشت، باید اذعان کنم که برخی گروه ها به ویژه حزب الله در کنترل اوضاع در سراسر لبنان و جلوگیری از ادامه تنش ها و گسترش بحران نقش بسیار خوبی دارند.وی افزود، حوادث امنیتی کنترل شده است و نمی تواند لطمه ای به صلح و آرامش داخلی بزند اما نباید از برخی هرج و مرج های خطرناک غفلت کرد.

میشل سلیمان بر انتخاب سریع رئیس جمهور جدید و پایان دوره خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری و برگزاری به موقع انتخابات مجلس لبنان تاکید کرد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که منابع نزدیک به حزب الله لبنان اعلام کردند که این حزب در حال آماده سازی و معرفی کاندیداهای نهایی خود برای ورود به رقابت در انتخابات پارلمانی آینده این کشور است.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با اصرار بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر چندی پیش مدارک لازم برای ثبت نام در این انتخابات را به وزارت کشور تحویل داده است.پارلمان لبنان در سال 2013 نیز عمر خود را به مدت یک سال و پنج ماه تمدید کرده بود. دوره تمدید شده پارلمان لبنان در 20 نوامبر سال جاری به پایان می رسد.بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار انتخاب فوری رئیس جمهور لبنان شد.

از سوی دیگر خبر می رسد ارتش لبنان یک بمب 250 کیلوگرمی را در شهر صیدا شناسایی و خنثی کرد. ارتش تحقیقات خود را در مورد عاملان این بمب گذاری تروریستی آغاز کرده است.