آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۱
صفحه آخر
۱۲

با اشاره به احتمال استقلال اسکاتلند، یک روزنامه انگلیسی ملکه این کشور را بی مصرف خواند!

یک روزنامه انگلیسی درمورد جایگاه ملکه انگلیس در جامعه این کشور نوشت، نقش خانواده سلطنتی در قرن 21 تا سطح تولید نوزاد و جذابیت برای جهانگردان تقلیل یافته است!

به گزارش خبرگزاری فارس،روزنامه «بلفاست تلگراف» دیروز با انتشار گزارشی، به شدت از انفعال خانواده سلطنتی در قبال همه پرسی اسکاتلند انتقاد کرد.

این روزنامه با نگرانی از پیشتازی اخیر حامیان استقلال اسکاتلند و عدم اقدام جدی خانواده پادشاهی انگلیس نوشت: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد جان گرفتن و تحرک حامیان استقلال و نگرانی ساکنان «وست مینیستر» از هر سه حزب اصلی انگلیس هستیم، هرگونه تایید مخالفان جدایی از سوی ملکه می تواند تغییردهنده الگوی بازی باشد؛ حمایتی که مخالفان به شدت به آن نیاز دارند.

بلفاست تلگراف در ادامه نوشت: البته ما یادمان هست که در جشن سال 1977 ملکه گفته بود: نمی توانم فراموش کنم که من به عنوان ملکه بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی تاج گذاری کردم.

این روزنامه با اشاره به فردای پس از تایید جدایی اسکاتلند و تاثیر آن بر قانون اساسی پادشاهی بریتانیای کبیر و همچنین این خبر که نوه ملکه انگلیس به زودی صاحب فرزند دیگری می شود، نوشت: در شش روز آینده احتمالاو در صورتی که ملکه برای توقف آن (جدایی اسکاتلند) دخالت نکند، ما شاهد بحران قانون اساسی خواهیم بود؛ خوب اگر او دخالت نکند اصلابرای چه در این مقام است؟ آیا خانواده سلطنتی در قرن 21 چیزی بیش از خط تولید نوزاد و ایجاذ جذابیت جهانگردی است؟

این روزنامه با انتقاد از اظهارات اخیر ملکه که گفته بود تصمیم همه پرسی موضوعی مربوط به اسکاتلندی ها است و ملکه به دور از سیاست است، نوشت: اگر اسکاتلند جواب آری به همه پرسی استقلال بدهد، این تصمیمی برای چندین قرن خواهد بود و راه بازگشتی نیست.

مردم اسکاتلند کمتر از یک هفته دیگر برای تعیین آینده این کشور و تصمیم گیری در مورد استقلال از پادشاهی متحد بریتانیا، پای صندوق های رای می روند.