آرشیو یکشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

عضو شورای عالی نظام پزشکی: قانون بر تجمیع بیمه ها تاکید دارد

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اعلام اینکه قانون بر تجمیع بیمه ها تاکید دارد، اظهار داشت: یکی از موانع این کار، جابجا شدن برخی از مدیران پس از ادغام است!

دکتر داریوش طاهرخانی با اعلام این مطلب که فصل الخطاب همه امور قانون است، گفت: براساس ماده 38 قانون برنامه پنجم، باید همه بیمه های درمانی در سازمان بیمه سلامت تجمیع شوند.

طاهرخانی افزود: تجمیع بیمه ها به این معنا نیست که موجودی ریالی صندوقهای بیمه ای نیز تجمیع شود و حق بیمه افراد برای سایرین هزینه گردد، بلکه آنچه را که یک بیمه شده به عنوان حق بیمه پرداخت می کند، تنها در همان صندوق بیمه ای هزینه خواهد شد.

وی به سابقه فعالیت سازمان بیمه خدمات درمانی اشاره و بیان کرد: تجربه قرارگیری صندوقهای بیمه ای در کنار هم در سازمان بیمه خدمات درمانی وجود داشته است بطوریکه سالها چند صندوق بیمه ای مانند بیمه کارکنان دولت، خویش فرما، صندوق بیمه روستاییان و سایر اقشار در سازمان بیمه خدمات درمانی تجمیع شده بودند.

طاهرخانی در گفتگو با مهر، ادامه داد: با تغییر نام سازمان بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت، صندوق بیمه ایرانیان نیز در کنار این صندوقهای بیمه ای قرار گرفته است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی، یکی از دلایل تردید سازمان تامین اجتماعی برای تجمیع با سایر صندوقهای بیمه ای را ناشی از این تفکر دانست که تنها یک مدیر در راس سازمان بیمه ای قرار می گیرد و در نتیجه یک سری از مدیران می بایست در جاهای دیگر مشغول خدمت شوند و از خدماتشان در سایر حوزه ها استفاده شود!

طاهرخانی در ادامه به موضوع تجمیع بیمه تامین اجتماعی در صندوقهای بیمه ای اشاره کرد و گفت: در مورد بیمه تامین اجتماعی هم همین روال اتفاق می افتد و قرار نیست با تجمیع بیمه درمانی تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، حق بیمه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی برای بیمه شدگان سایر صندوقهای بیمه ای هزینه شود.

وی با اعلام اینکه با تجمیع بیمه درمانی تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت، موسسات و پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت قرارداد می بندند، افزود: این موسسات و پزشکان در قبال خدماتی که به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می دهند و با توجه به اسناد و مدارکی که بابت ارائه خدمات به سازمان بیمه سلامت ارائه می دهند، به آنها پرداختی صورت می گیرد.