آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۴
سیاست
۲

خبر

هاشمی رفسنجانی: دعا می کنیم رهبر معظم انقلاب هرچه سریع تر بهبود یابند

ایرنا: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دعا می کنیم رهبر معظم انقلاب هرچه سریع تر بهبود یابند. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پس از جلسه هیات امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره عیادت ایشان از رهبر معظم انقلاب افزود: آن روز از صبح ما را دعوت کرده بودند، اما صبر کردیم حال ایشان مساعد شود و سپس به عیادت ایشان رفتیم. وی در جواب پرسش خبرنگاری دیگر درباره علت بازتاب گسترده این عیادت در رسانه های خارجی افزود: شاید به خاطر آن بوده که اولین بار عیادت من از ایشان را دیده بودند.

اژه ای: نمی توان کارهای سلبی را نادیده گرفت

ایرنا: حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری کرمانشاه، از ارسال روزانه هزاران نوع مفسده از طریق شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی به درون خانه ها و جامعه، اظهار نگرانی کرد. اژه ای همچنین به بند اول از ماده سوم قانون اساسی در مورد وظیفه حکومت اسلامی برای فراهم کردن محیطی مساعد برای رشد فضایل اخلاقی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف هم کارهای ایجابی لازم است و هم کارهای سلبی و نمی توان یکی از این دو ابزار را نادیده گرفت.

حکم «قضات کهریزک» منتظر امضای نماینده دادستان

ایرنا: وکیل مدافع خانواده مرحوم کامرانی، از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک از پایان مطالعه پرونده موسوم به «قضات کهریزک» در دیوانعالی کشور خبر داد و گفت: شعبه رسیدگی کننده برای صدور رای منتظر اظهارنظر نماینده دادستان کل کشور است. به گفته سیدحسین کمالی در صورتی که نماینده دادستان کل کشور نظر خود را در این پرونده بدهد، تا پایان ماه جاری شعبه دیوانعالی کشور رای را صادر خواهد کرد. هیات قضایی این پرونده که شامل پنج قاضی به ریاست قاضی مدیرخراسانی بودند، پس از گذشت 11 جلسه، ابتدای خرداد سال92 ختم دادرسی را اعلام کردند. بعد از حدود یک ماه از اعلام ختم دادرسی، ابتدای مرداد سال 1392 شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، احکام متهمان این پرونده را صادر کرد.