آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۴
ورزش
۱۳

با شکست در ضربات پنالتی نوجوانان فوتبال از جام جهانی بازماندند

شرق: تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی مقابل کره شمالی شکست خورد و از رسیدن به جام جهانی باز ماند. تیم زیر 16ساله های کشورمان که در تایلند به مصاف رقبای خود رفته بود، توانست در مرحله گروهی از سد تیم های قطر و عربستان بگذرد و صعودش به مرحله بعدی این بازی ها را نهایی کند.

شاگردان قنبرپور البته در دیدار سوم مرحله گروهی که با ترکیب ذخیره به میدان رفته بودند مقابل سوریه تن به شکست دادند. با این حال این شکست خللی در اولی آنها ایجاد نکرد و این تیم رقیب کره شمالی در یک چهارم نهایی شد؛ بازی مقابل کره شمالی هم از آن جهت مهم بود که برنده آن جواز صعود به بازی های جام جهانی 2015 در شیلی را به دست می آورد و تیمی دوست نداشت با دست زدن به ریسک زیاد این شانس مهم را از خود بگیرد.

در این دیدار فرید نجات پاشاکی، مهدی عبدالله وند، علیرضا آقابراری، مهرداد پورابوالقاسم، محمد شمس، رضا شکاری، رضا کریمی، نیما مختاری(کاپیتان)، حسام سلطان پور، رضا دهقان و مهران درخشان مهر از ابتدا در ترکیب اصلی تیم به میدان رفتند که در نهایت نیمه اول را با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رساندند. این در شرایطی بود که تلاش دو تیم برای رسیدن به گل در نیمه دوم هم بی حاصل بود و ضربات پنالتی باید تکلیف تیم صعود کننده را مشخص می کرد؛ از آنجا که پیش تر در قانون این بازی ها گنجانده شده بود که در صورت مساوی کار مستقیما به ضربات پنالتی کشیده می شود این بازی هم هیچ وقت اضافه ای نداشت.

اما ضربات پنالتی پایان خوشی برای تیم ملی کشورمان نداشت و آنها در مجموع تن به شکست 4 بر 2 دادند تا فرصت رسیدن به جام جهانی 2015 را از دست بدهند. با این حال به غیر از ایران، یکی دیگر از کشورهای صاحب فوتبال آسیا هم از گردونه بازی ها کنار رفت؛ ژاپن با شکست 2 بر صفر مقابل کره جنوبی از رسیدن به جام جهانی باز ماند. البته کره با همین نتیجه ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی توانست به جام جهانی هم صعود کند.

دیگر تیمی که صعودش به جام جهانی را قطعی کرد تیم استرالیا بود؛ نوجوانان زیر 16سال این کشور 2 بر یک مالزی را بردند و بلیت سفر به شیلی را نهایی کردند.