آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۴
حوادث
۱۲

پنج قاره

تلفات سیل هند و پاکستان به 460 نفر رسید

خبرآنلاین: باران کم سابقه و جاری شدن سیل در هند و پاکستان تاکنون جان حدود 462نفر را گرفته است. ادامه بارندگی و وقوع سیل در کشمیر تحت کنترل پاکستان تاکنون مرگ دست کم 264نفر را در پی داشته و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرده است. در کشمیر تحت کنترل هند نیز بیش از 200نفر در پی جاری شدن سیل جان باخته اند و با وجود ادامه عملیات امداد تاکنون فقط 130هزارنفر به مکان های اسکان موقت منتقل شده اند. بارندگی های اخیر طی نیم قرن گذشته بی سابقه توصیف شده است.

70 ناپدید در پی واژگونی قایق

فرانس پرس: دست کم 70نفر بر اثر غرق شدن قایق در آب های مرکزی فیلیپین ناپدید شدند. دفتر دفاع شهری دولت فیلیپین با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد این شناور شامگاه شنبه به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد. سخنگوی مدیریت بحران فیلیپین در این باره گفت: کشتی «ماهارلیکا 2»، که حامل 84سرنشین بود در نزدیکی جزیره «لی ته» غرق شد و تاکنون فقط 14سرنشین آن توسط سایر کشتی ها نجات یافته اند. وی افزود: به علت وجود موج های بزرگ و شدید، قایق ها برای نجات غرق شدگان، با دشواری هایی مواجه بودند.

نگرانی از خشونت علیه کودکان در پاکستان

ایسنا: یونیسف در گزارش جدیدی نسبت به آمار نگران کننده خشونت علیه کودکان در پاکستان هشدار داد. صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد 30درصد دختران پاکستانی بین 15 تا 19سال، تجربه خشونت جسمی داشته و 24درصد این تعداد نیز ظرف 12ماه اخیر این رفتارهای غیرانسانی را تجربه کرده اند. این آمار همچنین حکایت از آزار جنسی 120میلیون دختر در سراسر جهان دارد که برابر با یک مورد از هر 10نفر است و طبق گزارش فوق خشونت فیزیکی علیه کودکان نیز همچنان در کشورهای مختلف رو به افزایش است. در این تحقیق که با عنوان «تحلیل آماری خشونت علیه کودکان» انجام شده، وضعیت دختران و پسران تا سنین 19سال در 190کشور از جمله پاکستان مورد بررسی قرار گرفته است. آمار رفتارهای خشونت آمیز از جمله قتل کودکان بسیار تکان دهنده است و در این میان پاکستان جزو 10کشور دارنده بالاترین نرخ قتل کودکان و نوجوانان تا سن 19سالگی است.