آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۵
سیاست
۲

خبر

هاشمی: روحانی به عهدش وفادار است

ایسنا: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین روز از سفر به مشهد گفت: من نقش اساسی را به مردم می دهم که جایگاه خود را در این انتخابات ثابت کرده اند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وقتی رهبری فرمودند «رای مردم حق الناس است»، هیچ کس نمی توانست در اراده مردم دخالت کند. هاشمی رفسنجانی با اشاره به گلایه های حاضران در جلسه نسبت به بعضی از عملکردهای پس از انتخابات اظهار کرد: حل این مسایل، زمان و شرایط می خواهد و من دکتر روحانی را از 40سال پیش می شناسم و می دانم به عهدش وفادار است. آیت الله هاشمی رفسنجانی ایران را یک جامعه نمونه در آگاهی مردم دانست و گفت: حتی اگر کسانی بخواهند با زور عمل کنند، نمی شود، چون زور یک حرکت قسری است و طبیعت به سوی اعتدال متمایل است. ایشان با تاکید بر حق مردم برای آزادی بیان گفت: اسلام دین آزاداندیشی و آزادی بیان است و آنچه نهی شده، دروغ، توهین، تهمت، افترا و مظاهر ضداخلاقی دیگر است.

جهانگیری: در دوران رکود اقتصادی کارگران بیشترین آسیب را متحمل شدند

پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون اول رییس جمهوری گفت: طبقات ضعیف جامعه و به خصوص کارگران بیشترین آسیب را در دوران رکود اقتصادی متحمل شدند که امیدوارم با برنامه ریزی و سیاستگذاری های دولت شاهد بازگشت رونق به اقتصاد کشور باشیم و کارگران بتوانند دوران تلخ و سخت رکود را فراموش کنند. جهانگیری افزود: کسانی که می خواهند فعالیت اقتصادی سالم داشته باشند با دیدن زدوبندها، مایوس می شوند و این مسایل برای جمهوری اسلامی ایران که کشوری دینی و اخلاقی است زیبنده نیست.

حبس برای 4 کارگر پتروشیمی رازی

ایلنا: شعبه 103 دادگاه عمومی (جزایی) بندر امام خمینی، چهار کارگر پتروشیمی رازی را به تحمل شش ماه حبس و 50 ضربه شلاق محکوم کرده است. حکم دادگاه در پی شکایت مدیرعامل شرکت پتروشیمی رازی از این کارگران به اتهام «اخلال در نظم» و «توهین و تهدید» صادر شده است، اگرچه دادگاه آنان را از اتهام «توهین و تهدید» مبرا اعلام کرده است.