آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۳
اخبار کشور
۲

رسانه های غربی: ایران نشست پاریس را بی خاصیت می داند

رسانه های غربی در تحلیل های جداگانه اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ایران، نشست کنونی پاریس را اقدامی نمایشی و بی خاصیت می داند.

«کیت برانن»، کارشناس و تحلیلگر ارشد هفته نامه فارن پالیسی و اندیشکده های آمریکایی در مصاحبه با «رادیوی ملی آمریکا» در زمینه قیاس توانایی ایران و آمریکا در نبرد علیه گروهک داعش اظهار داشت: «هم ایران و هم آمریکا در عراق به نیروهای این کشور کمک تجهیزاتی و اطلاعاتی می کنند اما مستنداتی موجود است که نشان می دهد ایرانی ها نقش بیشتری در عراق به نسبت آمریکا دارند و ایران بازیگر پرنفوذتری در عراق است که به نبرد در این کشور علیه عناصر داعش ادامه می دهد.»

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی با اشاره به برگزاری کنفرانس پاریس در مورد چگونگی مقابله با داعش در عراق و سوریه نوشت: ایران بزرگترین غایب این کنفرانس بین المللی خواهد بود.

«خبرگزاری فرانسه»، نیز در گزارشی نوشت: ایران نشست بین المللی پاریس را که جهت نبرد علیه داعش در حال برگزاری است مسخره آمیز نامیده است.

این خبرگزاری عنوان کرد که واشنگتن در حالی قرار است به مقابله با نیروهای داعش بپردازد که خود به شورشیان ضد دولتی سوریه کمک می کند.

به گزارش فارس گفتنی است که «ژنرال هایدن»، رئیس اسبق سیا نیز از حضور 5000 نیروی جاسوسی، اطلاعاتی آمریکایی در سوریه تا پایان سال جاری خبر داد.