آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۳
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات گسترده استقلال طلبان اسکاتلند علیه سانسور در شبکه دولتی بی بی سی

هزاران نفر از طرفداران استقلال اسکاتلند در اعتراض به سانسور اخبار همه پرسی این منطقه از سوی شبکه دولتی بی بی سی، تظاهرات کردند.

روز یکشنبه هزاران نفر از طرفداران استقلال اسکاتلند در مقابل دفتر مرکزی بی بی سی در شهر «گلاسکو» دست به تظاهرات زدند و پوشش جهت دار اخبار همه پرسی استقلال توسط این رسانه را محکوم کردند.

معترضان پلاکاردهایی هم علیه «نیک رابینسون» سردبیر سیاسی بی بی سی در دست داشتند و خواستار توقف رویکرد رسانه ای این شبکه شدند.

به گزارش فارس این در حالی است که «الکس سالموند» وزیر اول اسکاتلند و رهبر کمپین طرفدار استقلال اسکاتلند هم روز یکشنبه در گفت وگویی از رفتار متعصبانه و جهت دار شبکه «بی بی سی» در پوشش اخبار مربوط به همه پرسی استقلال اسکاتلند انتقاد کرد.

«سالموند» در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «ساندی هرالد» پیرامون پوشش خبری بی بی سی از همه پرسی اسکاتلند تاکید کرد که رفتار بی بی سی جانبدارانه است.

پیش از این، اخباری منتشر شده بود که نشان می داد این شبکه دولتی انگلیس به برنامه سازان و مجریان خود دستور داده از پوشش اخبار همه پرسی استقلال اسکاتلند خودداری کنند.

مردم اسکاتلند پنج شنبه هفته جاری برای تصمیم گیری در رابطه با آینده اتحاد با لندن پای صندوق های رای می روند. نظرسنجی های صورت گرفته از رقابت شانه به شانه موافقان و مخالفان استقلال حکایت دارد.

از جمله مهم ترین دست نوشته های استقلال طلبان اسکاتلند که بسیار جلب توجه می کرد لزوم توقف انتشار اخبار دروغ و سانسور حقایق بود.