آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۵
صفحه آخر
۲۴

زمزمه ها

گلایه های حسین علیزاده

حسین علیزاده گفت: متاسفانه برخی درک و شناخت کافی نسبت به موسیقی ندارند و نمی دانند همان طور که باید از اماکن تاریخی نگهداری کرد، باید از موسیقی نیز نگهداری کرد. این هنرمند پیشکسوت شامگاه یکشنبه (23 شهریور) در نشست خبری در اصفهان بیان کرد: هر زمان که به اصفهان آمدم حس هویت و غرور داشتم و امیدوارم موسیقی در اصفهان آنچنان که لیاقت دارد و شایسته است، رواج پیدا کند.

طنین دوتار خراسان در فرهنگسرای اندیشه

مراسم «دوتار دستان» با اجرا و بررسی موسیقی نواحی خراسان شمالی که به موسیقی «بخشی» معروف است، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. در این مراسم هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی گفت: موسیقی بخشی ها راز و رمز خاصی دارد، در فرهنگ کهن ایران این گونه بود که نوازندگان موسیقی روایتگری می کردند و روایتگری و پدید آمدن حماسه آن قدر تکرار می شد که روح شجاعت، پاکی و به روز زندگی کردن را در نسل بعد تکرار می کرد. در ادامه یوسفعلی میرشکاک شاعر، با بیان اینکه بخشی ها برای بخشی پیرتر به پا می خیزند حتی اگر صدایش به رسایی بخشی جوان نباشد، گفت: در آیین ما احترام پیر از همه چیز بالاتر است. حضرت رسول(ص) فرمودند پیرمرد در میان قومش مانند پیغمبر در میان امت خود است.

فراخوان شرکت در مسابقه بین المللی آبرنگ

جامعه بین المللی آبرنگ برای شرکت در مسابقه بین المللی آبرنگ سال 2015 با عنوان «صلح و عشق جهانی به واسطه هنر» در شهر غازی عینتاب ترکیه فراخوان داده است. شرایط شرکت در این مسابقه چنین اعلام شده است: هر هنرمند بالای 16 سال می تواند با دو اثر در مسابقه مشارکت کند.

زمان تحویل آثار برای این نمایشگاه 17 دی 1393 و زمان اعلام نتایج 5 بهمن 1393 خواهد بود. شرکت کنندگان ایرانی باید با این ایمیل مکاتبه کنند.

Iranian.warercolorsociety@gmail.com