آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۵
صفحه آخر
۲۴
رویداد

در آستانه روز ملی شعر و ادب فعالیت هر بنیادی به نام شهریار غیرمجاز است

فعالیت هیچ بنیادی به نام استاد شهریار، قانونی و مجاز نیست.

دیروز در نامه ای که در رسانه ها آمد، اعلام شد: به اطلاع کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی و فرهنگ دوستان و ادب پژوهان و شعرا و نویسندگان و ارباب قلم می رساند، بنیاد بین المللی ادبی، پژوهشی استاد شهریار (در شرف تاسیس) دفتر خود را در میدان فاطمی دایر نموده و سریعا در اقدام اساسنامه و هیات امنا و برنامه های اداری و قانونی خود است و غیر از این بنیاد هیچ بنیادی به نام استاد شهریار، قانونی و مجاز نیست و هادی بهجت تبریزی، ریاست هیات موسس این بنیاد را برعهده دارند که در نخستین فرصت از مشاهیر و استادان مسلم شعر و ادب، جهت عضویت در هیات مدیره دعوت به عمل خواهد آمد تا بنیادی شایسته استاد شهریار و میهن اسلامی داشته باشیم. جهت اطلاع از برنامه و اقدامات بنیاد با رئیس دبیرخانه و روابط عمومی بنیاد، خانم شیرین احد نژاد فرد تماس حاصل شود.

هادی بهجت تبریزی، فرزند زنده یاد شهریار، در این رابطه به فارس گفت: پیش از این گروهی تحت نام بنیاد فعالیت داشتند که در نهایت، اختلافات موجب انشعاب این گروه شد. اما با توجه به عدم ثبت اساسنامه و اینکه در راس هرم شخصی فعالیت داشت که دارای صلاحیت علمی نبود از این رو هرگونه فعالیت بنیاد شهریار تا ثبت رسمی، ملغی شد.

وی افزود: تحقیقات در مورد فعالیت این فرد و بنیاد شهریار آغاز شد و در نهایت عدم صلاحیت احراز شد به موجب این مهم ابتدا اساسنامه ای تنظیم شد اما این فرد باز هم آن را رد کرد و اساسنامه ای دیگر نوشته و به وزارت کشور ارائه داد و هیات موسسی ناشناس معرفی کرد، از این رو ناچار شدیم شخصا ورود کنیم.