آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۱
جامعه
۱۳

خبر

شریف و تهران در جمع برترین دانشگاه های دنیا

مهر| جعفر مهراد، رییس مرکز منطقه یی اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به انتشار رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال 2015 – 2014 میلادی از سوی موسسه (QS) گفت: دانشگاه صنعتی شریف همانند رتبه بندی سال گذشته در بین 800 دانشگاه برتر جهان در دامنه 650-601 و دانشگاه تهران در دامنه 700-651 قرار گرفته اند.

افزایش 70 درصدی قیمت کتاب درسی

ایرنا| محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: قیمت کتاب های درسی سال تحصیلی 3- 4 به طور میانگین؟ درصد افزایش یافته است. سال گذشته این افزایش قیمت بین؟ تا؟ درصد بود که امسال به دلیل بالارفتن قیمت ارز و به دنبال آن قیمت کاغذ، شاهد این تغییرات بوده ایم.

لغو فعالیت به دانشگاه ایرانیان ابلاغ شد

مهر| کارن ابری نیا، مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، اعلام کرد که ابلاغیه ابطال فعالیت دانشگاه ایرانیان از سوی این وزارتخانه برای مدیران دانشگاه ارسال شد. بر اساس این ابلاغیه، وزارت علوم به دانشگاه ایرانیان اعلام کرد که طبق مصوبه 27 خردادماه سال 93، مصوبه 25 تیرماه سال 93 که اجازه فعالیت به دانشگاه ایرانیان را داد، بلا اثر و فاقد موضوع است.

تا آبان تنها دو روز بارانی خواهیم داشت

ایسنا| محمد هادی حیدرزاده، دبیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به کم آبی در تهران گفت: تنها دو روز بارانی تا آبان ماه خواهیم داشت و جدای از تامین منابع آب، این کاهش بارندگی می تواند در آلایندگی هوای شهر تاثیر زیادی داشته باشد چرا که زمین های خشک، خود منشا و کانون گرد و غبار هستند و در صورتی که باران نبارد خاک این زمین ها تثبیت نمی شود.