آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۲۹۹
فرهنگ و هنر
۳۲
تازه ها

یکصدودومین شماره «نگاه نو» منتشر شد

یکصدودومین شماره مجله «نگاه نو» با آثار و گفتارهایی از مسعود کوهستانی نژاد، مصطفی ملکیان، غلامحسین صدری افشار، حورا یاوری، ضیاء موحد، آبتین گلکار، محمدرحیم اخوت، مرتضی هاشمی پور و جلیل دوستخواه منتشر شد.

این شماره نگاه نو با «نامه ها» و معرفی برندگان هشتمین دوره جایزه مهتاب میرزائی آغاز می شود. بخش ویژه این شماره به «انقلاب مشروطیت: ریشه ها، دستاوردها، و پیامدها»ی این انقلاب اختصاص داده شده است.

«عاشق فوتبالم، ولی از فقر نفرت دارم!» که بر پایه گزارش «جنبش جهانی توسعه» و با در نظر گرفتن تاثیرات برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور برزیل نوشته شده است، از دیگر مقاله های این شماره است. موضوع اصلی این مقاله این است که 32 کشور شرکت کننده در این مسابقات (از جمله ایران) از نظر تولید دی اکسیدکربن (آلوده کننده محیط زیست)، حضور زنان در مشاغل حاکمیتی (مانند وزارت، وکالت)، وضعیت شاخص های توسعه انسانی، میزان هزینه های نظامی در هر سال و اینکه سازوکار قوانین مالیاتی حاکم بر وضعیت کسانی که از پرداخت مالیات در کشور خود می گریزند و به «بهشت های مالیاتی» روی می آورند، چه کیفیتی دارد (کثیف ترین کشور: سوئیس!) با همدیگر مقایسه شده اند. به هر کشور با توجه به موارد یاد شده امتیازی داده شده، در نتیجه کاستاریکا به رتبه یکم رسیده است.

یکصد و دومین شماره نگاه نو در 260 صفحه با بهای 10 هزار تومان در کتابفروشی ها و نیز دکه های روزنامه فروشی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.