آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۶
اجتماعی
۴

البرزی ها یارانه خود را به بهزیستی هدیه کردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح «نهضت ماندگار» در راستای توسعه مشارکت های مردمی و افزایش قدرت و ضریب نفوذ سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایران، دکتر علی ربیعی در بازدید از مرکز شیرخوارگاه امام علی(ع) استان البرز با اعلام این خبر گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان البرز آغاز شد و کمتر از یک ماه 10 هزار داوطلب در این استان، یارانه های خود را در اختیار سازمان بهزیستی برای حمایت از معلولان، سالمندان، کودکان زیر پوشش بهزیستی و غیره در موضوعات مسکن، اشتغال و نگهداری آن ها قرار دادند. به گفته وی، تاکنون بیش از 4 میلیارد ریال از سوی این افراد به درآمد بهزیستی اضافه شده و زنان در این زمینه مشارکت بیشتری داشته اند.ربیعی ادامه داد: افراد داوطلب می توانند یارانه های خود را به صورت ماهانه، سالانه یا مادام العمر در اختیار بهزیستی قرار دهند.

وزیر تعاون تصریح کرد: قرار است این طرح در سراسر کشور اجرایی شود و پیش بینی می شود با اجرای آن تا پایان سال 5 یا 6 میلیون نفر در این طرح مشارکت کنند.

وی افزود: شهروندان می توانند تا دو هفته دیگر سایت «نهضت ماندگار» که بزودی رونمایی می شود و همین طور مراجعه حضوری از سراسر کشور به این طرح بپیوندند.وی ادامه داد: یکی از برنامه های دولت این است که برای افراد مجرد در سنین بالاو حمایت از دختران زیر پوشش، خانه های جمعی آماده کند. دکتر همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم با اشاره به طرح «نهضت ماندگار» گفت: این طرح یک روش تخصصی با بهره وری بالااست و همه افرادی که یارانه دریافت می کنند می توانند در آن مشارکت کرده و یارانه خود را در اختیار سازمان قرار دهند.

هاشمی همچنین به طرح حمایت از 85 هزار دانش آموز تا مقطع دبیرستان اشاره کرد و گفت: قرار است این طرح تا 15 روز نخست مهر ماه در قالب یک بسته حمایتی ویژه با 7 میلیارد تومان اعتبار اجرا شود.وی ادامه داد: برای هر بسته حداقل 85 هزار تومان در نظر گرفته شده است.