آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۶
صفحه آخر
۲۴

ساخت سوئیت سمفونی براساس خطبه امام سجاد (ع)

مدرس، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی از ساخت یک سوئیت سمفونی عاشورایی بر اساس خطبه تاریخی و کوبنده امام سجاد(ع) در مسجد شام خبر داد. مهدی امین فروغی درباره یک طرح موسیقایی که قرار است در قالب سوئیت سمفونی اجرا کند به مهر گفت: این سوئیت سمفونی براساس خطبه تاریخی و حماسی حضرت امام سجاد(ع) در مسجد شام بعد از واقعه عاشوراست که با عنوان «خطبه خوانی» اجرا می شود و اگر بخواهم درباره ویژگی های آن توضیحاتی ارائه دهم باید بگویم که این شگفتی های موجود در خطبه امام سجاد (ع) صرف نظر از محتوا از نظر شکل و قالب به قدری اعجاب انگیز است که می تواند هر مخاطبی را به سمت خود جذب کند.

همایش «زلف چلیپا» در باغ موزه قصر

همایش «زلف چلیپا» بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و شاعر لب دوخته فرخی یزدی در سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار می شود. این همایش ساعت 18 روز پنجشنبه 27 شهریور ماه 1393 روز بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار برگزار خواهد شد. در این همایش ادبی میرجلال الدین کزازی در زمینه شعر و ادب فارسی و غلامحسین مراقبی درباره شاعران در بند در تاریخ ایران سخنرانی خواهند کرد. در این مراسم خانم چهرزاد بهار فرزند ملک الشعرا بهار به نقل خاطراتی از پدرش خواهد پرداخت.

تربت سینما ندارد

سمیه حسینی فیلمنامه نویس و کارگردان جوان اهل تربت حیدریه می گوید شهرشان سال هاست که سینما ندارد و آنها برای تماشای فیلم های روی پرده باید به شهر مشهد بروند. وی درباره محدودیت های فعالیت سینمایی در تربت حیدریه به مهر گفت: آخرین باری که در شهر خودم سینما رفتم در دوران کودکی و از طریق مدرسه بود و بعد از آن سینما «22 بهمن» را که تنها سینمای تربت حیدریه بود خراب کردند و از آن روز رنگ پرده سینما را در تربت حیدریه ندیدم. من بهترین فیلم های سینمای ایران را از طریق دی وی دی و چند ماه بعد از توزیع در شبکه نمایش خانگی می بینم یا برای دیدن فیلم های مهم در زمان اکران به مشهد می روم.