آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۶
فن آوری
۱۹

خبر

تصویب آیین نامه ساماندهی پیامک ها در مرکز ملی فضای مجازی

کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آیین نامه ساماندهی پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های خدمات ارزش افزوده را پس از برگزاری جلسات کارشناسی فشرده تصویب کرد.

به گزارش ایران، در این آیین نامه چگونگی نظارت بر ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیرمجموعه های آن اعم از فراهم کننده و تجمیع کننده محتوا تعیین شده است. همچنین کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی شرایط ارائه دهندگان خدمات پیامک ارزش افزوده و پیامک های انبوه تبلیغاتی را در این آیین نامه تشریح کرده که برای نهادها و سازمان های مرتبط ابلاغ خواهد شد.

این آیین نامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دریافت این پیامک ها اعم از محتوای آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامک ها، به تصویب رسیده است.

همچنین بر اساس آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.

20 میلیون تعداد کاربران بازی های رایانه ای

رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آمار کاربران بازی های رایانه ای در ایران را بین 18 تا 20 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: هر کدام از این افراد بیش از یک و نیم ساعت از وقت روزانه خود را صرف بازی می کنند.

به گزارش ایران، بهروز مینایی از این عرصه به عنوان صنعتی نوپا، پویا، خلاق و نوآورانه یاد کرد که با وجود عمر کوتاه فعالیت بنیاد، رونق خوبی از نظر کمی و کیفی در کشور پیدا کرده است.

وی نظارت و کنترل و پایش بازی های مورد مصرف در ایران و حمایت از بازی های تولیدی را از وظایف مهم بنیاد در بدو تاسیس عنوان کرد.

مینایی ادامه داد: در جهت تحقق اهداف سازمان، فعالیت های نظارت، کنترل و پایش بازی های مورد مصرف کاربران ایرانی با تکیه بر مطالعات عمیق دانشگاهی و حوزوی انجام و در این راستا بیش از سه هزار بازی از طریق نظام رده بندی ساماندهی شده است.