آرشیو چهارشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۶
بین الملل
۲۱

کامرون: جدایی اسکاتلند از انگلستان دردناک است

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در آخرین تلاش های خود برای جلوگیری از جدایی اسکاتلند از بریتانیا، با هدف حمایت از کمپین مخالفان جدایی اسکاتلند از انگلیس به اسکاتلند سفر کرد و در سخنانی ناسیونالیستی و هشدارگونه در «آبردین» اسکاتلند، تاکید کرد: جدا شدن اسکاتلند واقعه ای دردناک برای مردم بریتانیا است. به گزارش ایرنا، سفر کامرون به منطقه نفتخیز آبردین، دومین سفر او ظرف یک هفته گذشته به اسکاتلند بود تا اسکاتلندی ها را برای مخالفت با استقلال و ادامه اتحاد 300 ساله میان اسکاتلند و بریتانیا، متقاعد کند. آبردین مرکز صنایع نفت و گاز بریتانیا است که در صورت رای مثبت اسکاتلندی ها به جدایی، تحت کنترل کامل اسکاتلند قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در حدود 90 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز دریای شمال متعلق به حوزه اسکاتلند است.

کامرون در این سخنان گفت در صورتی که اسکاتلندی ها در همه پرسی روز پنجشنبه به استقلال این منطقه رای مثبت بدهند، هیچ راهی برای بازگشت وجود نخواهد داشت و راه انگلیس و اسکاتلند از هم جدا خواهد شد.

وی از جدا شدن اسکاتلند به عنوان یک واقعه دردناک برای مردم بریتانیا یاد کرد وگفت: ادامه یکپارچگی بریتانیا به نفع میلیون ها نفری است که در انگلیس، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند زندگی می کنند.