آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس فتای بوشهر خبر داد: خسارت 1/5 میلیارد ریالی کارمند اخراجی به مدیر سابق خود

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از دستگیری فردی که با دسترسی به سامانه اینترنتی محل کار سابق خود، یک میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت به آن شرکت زده بود خبر داد.

داریوش پورسعید در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: کارآگاهان مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای بوشهر در پی شکایت مدیر یکی از شرکت های خصوصی استان مبنی بر اینکه فردی به صورت غیرمجاز وارد سامانه اینترنتی این شرکت شده و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال ضرر و زیان رسانده است، بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط ماموران مبارزه با جرائم سایبری مشخص شد، کاربر غیرمجاز در چند مرحله وارد سامانه شرکت شده است.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی های فنی و تخصصی، بلافاصله متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس انتقال دادند.

پورسعید تصریح کرد: متهم اعتراف کرد حدود دو سال در آن شرکت به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده و ماه گذشته به دلیل ناراحتی به قصد انتقام از مدیر با در دست داشتن رمز وارد سامانه اینترنتی آن شرکت شده و اقدام به تخریب داده های رایانه ای آن شرکت کرده است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح انتقال داده شد.