آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
حوادث امروز
۱۴

قاچاقچیان انسان 500 مهاجر را با یک قایق غرق کردند

گروه شوک: قایق حامل مهاجران آفریقایی به طور عمدی از سوی قاچاقچیان انسان در آب های مدیترانه با 500 سرنشین غرق شد. «فلاویودی جاکومو» سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در ایتالیا در این باره گفت: دو پناهجوی آفریقایی بازمانده از این سفر دریایی هولناک پس از نجات به جزیره سیسیل انتقال داده شده اند.

طبق اعتراف مهاجران، سرنشینان قایق از شهر ساحلی «دمیاط» مصر به سوی آب های مدیترانه و ایتالیا حرکت کرده بودند. اغلب مسافران شهروندانی سوری، مصری و سودانی بودند. طبق گفته بازماندگان، این فاجعه انسانی به دلیل تصمیم های نابخردانه قاچاقچیان انسان اتفاق افتاد. قاچاقچیان انسان در نیمه راه تصمیم گرفتند این 500 مهاجر را از قایق بزرگ به یک قایق کوچک انتقال دهند اما مهاجران که می دانستند با قایق کوچک تر غرق خواهند شد به مخالفت برخاستند و قاچاقچیان در جریان درگیری همه آن ها را با زور و تهدید درون قایقی انباشتند و این قایق شکسته را با همه 500 زن و مرد مهاجر در میان دریا غرق کردند.

اجساد برخی غرق شدگان از دریا بیرون کشیده شد. ماموران گارد ساحلی ایتالیا نیز در هفته های اخیر دو هزار و380 مهاجر غیر قانونی را از دریا نجات داده اند.

کارشناسان سازمان بین المللی مهاجرت می گویند با توجه به نا آرامی های اخیر در خاورمیانه هجوم مهاجران عربی- آفریقایی به مناطق اروپایی افزایش یافته است.