آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
ورزشی
۲۲

فوتبال جهان

پیروزی رئال و شکست آرسنال در لیگ قهرمانان

در شروع فصل جدید مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید قهرمان دوره گذشته، مهمانش بازل سوئیس را با نتیجه 1-5 درهم کوبید.

گرت بیل، کریس رونالدو و جیمز رودریگز از گلزنان کهکشانی ها در این مسابقه بودند اما گل کریم بنزما سر و صدای بیشتری کرد زیرا هزارمین گل رئال در تاریخ شرکتش در مسابقات رسمی باشگاهی اروپا به شمار می آمد.

در رویدادی دیگر، دورتموند آلمان در زمینش، آرسنال انگلیس را 0-2 برد و این کار را با گل های ایموبیله و امریک در دقایق 45 و 48 انجام داد. لیورپول نیز که با رئال همگروه است، در مسابقه ای که در 10 دقیقه آخر آن سه گل رد و بدل شد، لودو گورتس بلغارستان را 1-2 شکست داد.

گل دوم و پیروزی ساز سرخ های انفیلد را استیون جرارد از نقطه پنالتی و در واپسین دقایق زد. در سایر دیدارهای قابل ذکر اتلتیکو مادرید نایب قهرمان فصل پیش 2-3 به المپیاکوس یونان باخت، زنیت روسیه در زمین بنفیکا به برتری 0-2 رسید، یوونتوس با همین نتیجه مالمو را برد و موناکو 0-1 بر بایرلورکوزن چیره شد.

تغییر نام کمپ بارسا به ویلانووا

کمپ تمرینی باشگاه بارسلونا به احترام تیتو ویلانووا، سرمربی سابق این باشگاه که سال پیش بر اثر بیماری سرطان درگذشت، به اسم وی تغییر نام داد. ویلانووا چند سال به عنوان دستیار اول پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا فعالیت می کرد و با جدایی وی از این باشگاه، جانشین او شد اما فقط یک فصل حائز این سمت بود و سرطان وی را مغلوب و از صحنه زندگی خارج کرد.