آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
ورزشی
۲۲

پایان انتظار بانوان بسکتبالیست محجبه

هیات مدیره فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) در جلسه خود در حاشیه بازی های جهانی تصمیم گرفت که برای دو سال به صورت آزمایشی بازیکنان زن بتوانند از پوشش سر استفاده کنند. به این ترتیب تیم های کشورهای اسلامی می توانند به صورت آزمایشی در بعضی از مسابقات با پوشش اسلامی شرکت کنند. در قوانین قبلی FIBA، بازیکنانی تنها می توانستند از هدبندهایی با عرض 5 سانتیمتر برای نگه داشتن موهای خود استفاده کنند. با این حال بازیکنانی در دنیا وجود دارند که مذهب آنها اسلام و سیک است. این افراد به دلایل مذهبی از پوشش سر استفاده می کنند.

هیات مدیره FIBA دوباره در سال 2015 این مساله را ارزیابی خواهد کرد و بررسی کلی در سال 2016 انجام خواهد شد و تصمیم گیری می شود که آیا برای المپیک 2016 این قانون پا بر جا بماند یا خیر. نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال نیز در واکنش به این خبر یادآور شد که صدور این مجوز موجب افزایش انگیزه زنان بسکتبالیست ایرانی می شود و بسیار خوشحال کننده است.

فاطمه کرم زاده با ابراز خوشحالی به ایرنا گفت: آرزوی زنان بسکتبالیست ایران برآورده شد. نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت که با توجه به صدور این مجوز امکان داشتن مربی خارجی برای تیم بسکتبال زنان ایران بسیار زیاد است و در صورت امکان برای تیم ملی مربی خارجی آورده می شود.