آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۷
صفحه آخر
۲۴
رویداد

رونمایی از کتاب «در قلمرو فرهنگ و سیاست»

مراسم رونمایی از کتاب «در قلمرو فرهنگ و سیاست» نوشته محمد صادقی عصر سه شنبه 25 شهریورماه، با حضور برخی از استادان حقوق و حقوق بین الملل و علاقه مندان در شهرکتاب ابن سینا برگزار شد.

به گزارش ایران، در این مراسم فریدون مجلسی از دیگر مصاحبه شوندگان این کتاب به بیان مطالب گفته شده پرداخت و گفت: نکته قابل تاملی که باید به آن اشاره کنم بحث سطح فرهنگی و سواد است که در هر جامعه ای می تواند تاثیرگذار باشد.

مصدق هم با وجود داشتن تیمی قوی در مدیریت، شکست خورد و اصلی ترین دلیل آن هم سطح پایین سواد و فرهنگ اکثریت مردم بود. با این حال فکر می کنم باید موفقیت در هر جامعه ای را منوط به داشتن جامعه باسواد و بافرهنگ دانست.

پس از صحبت های مجلسی جلسه با پرسش از سوی حضار و پاسخ مجلسی ادامه یافت.

این مراسم که از ساعت 17 آغاز شده بود با دونوازی گیتار رومانتیک از سوی «وینچنزو جورا» و «بابک بابایی» در ساعت 19 به کار خود پایان داد.

همچنین در این مراسم داود هرمیداس باوند استاد حقوق و روابط بین الملل در خصوص مباحث مطرح شده در کتاب «در قلمرو فرهنگ و سیاست» سخنانی را ایراد کرد.

کتاب «در قلمرو فرهنگ و سیاست» برگرفته از مقالات فرهنگی نویسنده و گفت وگوهایش با برخی چهره های فرهنگی و سیاسی همچون عبدالعلی ادیب برومند، فریدون مجلسی، داود هرمیداس باوند، صادق طباطبایی، شهرداد روحانی و اصغر دادبه است.