آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۴
حوادث
۱۴

نامه یی که جان مادر را نجات داد

اعتماد| زن جوانی که به همراه فرزندانش در خانه حبس شده و مورد آزار و اذیت همسرش قرار گرفته بود، با حضور به موقع پلیس آگاهی شهرستان دره شهر در استان ایلام از مرگ نجات یافت. پلیس زمانی از این جریان اطلاع پیدا کرد که این زن جوان، روی کاغذی ماجرای آزار و اذیت همسرش را نوشت و با کمک فرزند خردسالش به دست دادستان شهر رساند. دادستان عمومی انقلاب شهرستان دره شهر نیز زمانی که از این ماجرا مطلع شد، موضوع را به پلیس گزارش داد و دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد.

در حالی که دادستان تلاش می کرد، جلوی اتفاقات ناگواری که ممکن بود برای زن جوان و فرزندش بیفتد را بگیرد، زن که دیگر تحمل اذیت و آزارهای همسرش را نداشت، طنابی به پنکه سقفی خانه اش بست و تصمیم گرفت خودکشی کند اما پلیس که از طریق دادستان از موضوع زن جوان و فرزندش مطلع شده بود، به موقع سر صحنه حادثه حضور یافت و مانع از خودکشی زن جوان شد و او و فرزندش را به محل امن منتقل کرد.

زن جوان گفت: همسرم مشکل روحی و روانی دارد و گاهی اوقات فرزندان چهار و پنج ساله ام را از خانه بیرون انداخته و آنها را تا نیمه های شب گرسنه و تشنه در کوچه رها می کرد. همیشه در خانه را با قفل های محکمی می بست و اجازه نمی داد بیرون بروم. او به قدری سختگیر بود که حتی دید و بازدید از اقوام را هم برایم قدغن کرده بود. به خاطر سختگیری های همسرم چند بار تصمیم گرفتم خودکشی کنم. به خاطر فرزندانم این سختی ها را تحمل کردم و هرچه با همسرم صحبت می کردم اما او جز کتک زدن کار دیگری بلد نبود. سه سال است که این روال در خانه ما ادامه دارد و من دیگر خسته شده ام.

همسر این زن جوان که در دفتر قاضی پرونده حاضر شده بود، گفت که به خاطر اختلاف سنی زیاد، عدم تفاهم و وسواس بیمارگونه یی که دارد، همسرش را مورد آزار و اذیت قرار داده است.