آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۴
ادب و هنر
۸

مرادخانی: گفت وگو با منتقدان برای رفع شبهه

مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد با کسانی که انتقادهایی را به وضع تئاتر و موسیقی دارند گفت وگو خواهیم داشت که اگر شبهه و ابهامی هست برطرف شود. علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چالش های اخیر در زمینه موسیقی و تئاتر و مسائل فرهنگی توضیح داد: مگر این چالش ها هیچ وقت نبوده است؟ این مسائل هیچ کدام چالش واقعی نیست بلکه هر از چند گاهی موجی می آید و موضوعی در این زمینه مطرح می شود. مهم این است که این امور طبق روال جمهوری اسلامی ایران در طول 35 سال گذشته مدیریت شود. مرادخانی راه برون رفت از این مشکلات را گفت وگو دانست. گفت وگویی که بتواند اگر شبهه و ابهامی هست برطرف کند و اگر برخی افراد القائاتی را به دیگران می کنند که موجب این موضع گیری ها می شود، با شفاف سازی و روشنگری این مسائل حل شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائلی که در حوزه های مختلف هنری وجود دارد، یادآور شد: چالش های ما یا درباره وضعیت مجموعه و مسائل کاری است یا به مسائل مالی، بودجه و امکانات ما برمی گردد. به طور مثال در حوزه تئاتر مسائل ما مربوط به حوزه کارکردها و مسائل کاری است که همه می خواهند کار کنند اما نسبت تعداد هنرمندانی که علاقه مند به کار کردن هستند با امکانات ما همخوانی ندارد، بنابراین باید بتوانیم تعادل هایی را برقرار کنیم و این وضعیت را با توجه به امکانات اداره کرد.

مرادخانی در ادامه با اشاره به تعطیل شدن ارکسترهای ملی و سمفونیک در طول سال های گذشته تاکید کرد که باید شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که امکان شروع به کار دوباره آنها فراهم شود به همین منظور صحبت های بسیاری در این زمینه شده است تا مقدمات این کار فراهم شود چرا که پاییز فصل اجراهای هنری است و باید این ارکسترها راه بیفتد و ما هم تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.