آرشیو یکشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۹
حوادث
۱۲

پنج قاره

کشف مواد مخدر در خودرو کلیسای واتیکان

چهارکیلوگرم کوکایین و ماری جوانا در خودرو متعلق به یکی از کاردینال های واتیکان کشف شد. دو مرد 30 و 41ساله در نزدیکی کوه های آلپ فرانسه، در مسیر بازگشت به ایتالیا، مورد بازرسی قرار گرفتند و پلیس کوکایین پنهان در چمدان و کیف آنها را همراه با هفت مثقال ماری جوانا پیدا کرد. در حال حاضر آنها دستگیر شدند و قرار است مقابل قاضی فرانسوی به اتهام قاچاق موادمخدر حاضر شوند. واتیکان این گزارش را تایید کرده اما گفته این دو نفر، از شهروندان واتیکان در ایتالیا هستند و هیچ ربطی به کلیسا ندارند.

گرفتاری 15 کارگر زیر آوار معدن زغال سنگ

ایرنا: ریزش معدن زغال سنگ در ترکیه حادثه دیگری آفرید و 15 کارگر که 13 نفر از آنان چینی هستند، زیر آوار ماندند. این معدن زغال سنگ متعلق به بخش خصوصی ترکیه است و در 250کیلومتری شمال آنکارا در منطقه «آماسرا» قرار دارد. ریزش معدن صبح دیروز اتفاق افتاد و 15نفری که ده هامتر در عمق زمین مشغول کار بودند، زیر آوار مانده اند و هنوز اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

پیرمردی با 179 سال سن

واحدمرکزی خبر: نام مردی هندی با 179سال سن به عنوان سالخورده ترین فرد جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. این مرد «ماهاشتا موراسی» نام دارد و ادعا می کند در سال 1835 متولد شده است. ماهاشتا می گوید گویا مرگ، وی را فراموش کرده و او امید خود را برای مردن از دست داده است.