آرشیو دوشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۸
حوادث
۱۹

واکنش بموقع راننده خودروی پراید که در مسیر سقوط جرثقیل قرار گرفته بود، باعث شد او و همراهش از مرگ نجات یابند

نجات معجزه آسای 2 مرد در سقوط جرثقیل

در پی سقوط جرثقیلی در محل احداث یک پروژه ساختمانی در یکی از محله های شهر مشهد در استان خراسان رضوی، راننده محبوس شده آن با تلاش آتش نشان ها نجات یافت.

سرپرست نیروهای اعزامی آتش نشانی به محل حادثه در این باره به خبرنگار جام جم گفت: ساعت 23 و 13 دقیقه شامگاه بیست و نهم شهریور امسال مردی با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفت و از سقوط یک جرثقیل حوالی میدان جانباز این شهر خبر داد.

حسین صالح نظرآباد افزود: دقایقی بعد نخستین گروه از آتش نشان های ایستگاه 3 به محل حادثه اعزام شدند. آنها مشاهده کردند جرثقیل سقوط کرده و راننده آن درون کابین گیر افتاده. یک خودروی پراید نیز در نزدیکی آن واژگون شده است.

آتش نشان ها برای ادامه امدادرسانی درخواست نیروی کمکی کردند و در ادامه 20 نجاتگر از ایستگاه های 6،10 و 43 به محل اعزام شدند.

وی یادآور شد: آنها پس از ایمن سازی محل، دو سرنشین خودروی پراید واژگون شده را از درون خودرو خارج کردند، در ادامه آتش نشان ها به تلاش برای نجات راننده جرثقیل حادثه دیده ادامه دادند تا این که با گذشت حدود دو ساعت او را که بشدت صدمه دیده بود، از درون کابین جرثقیل زنده خارج و به بیمارستان منتقل کردند.

صالح نظرآباد افزود: عملیات پاکسازی و انتقال جرثقیل حادثه دیده تا ظهر دیروز ادامه داشت. بررسی های اولیه کارشناسان آتش نشانی نشان می داد، راننده جرثقیل بیش از حد مجاز بار حمل کرده و همین موضوع باعث شده او نتواند جرثقیل را کنترل کند.

یکی از دو مرد نجات یافته به خبرنگار ما گفت: عصر روز حادثه با خودروی پرایدمان در خیابان محل حادثه در حرکت بودیم که ناگهان از طریق آینه خودرو متوجه شدم در چند قدمی مان جرثقیلی در حال سقوط است. بنابراین بسرعت تغییر مسیر دادم تا خودرویم زیر جرثقیل نماند و همان موقع به دلیل سرعت بالا، خودرو کمی جلوتر واژگون شد.

وی گفت: خوشبختانه توانستیم پیش از این که جرثقیل روی خودرو سقوط کند، از آن مسیر دور شویم و جان سالم به در بریم. راننده جرثقیل هنوز در بیمارستان بستری است و شرایط وی مساعد نیست.