آرشیو دوشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۸
ورزش
۱۸

حدادی: گام به گام تا قهرمانی پیش می رویم

تیم ملی بسکتبال ایران و شانس های اصلی قهرمانی در بازی های آسیایی اینچئون بعد از دو برنز دوحه و گوانگجو به دنبال قهرمانی است تا کلکسیون افتخاراتش را پر کند.

حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران و آسیا از مهره های تاثیرگذار ایران خواهد بود که بعد از غیبت در دوره گذشته بازی ها برای این دوره در ترکیب تیم ملی است و در کنار بازیکنان دیگری چون صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی برگ برنده تیم ایران محسوب می شود.

حدادی در مورد شرایط تیم بسکتبال ایران در بازی های آسیایی اینچئون به ایسنا گفت: «فکر کنم اولین مدال بزرگسالان در این سال ها برنز دوحه بود. با همین بچه ها مدال را گرفتیم. سال 2010 من نبودم و باز هم برنز گرفتیم. امسال امیدوارم تیم به قهرمانی برسد و نخستین طلایمان را نیز کسب کنیم. با این حال از الان نباید به قهرمانی فکر کنیم و باید گام به گام پیش برویم. برای خود من قهرمانی که گام به گام کسب شود، شیرین تر است. نباید فکر کنیم از الان قهرمان هستیم و باید بازی به بازی به فکر برد باشیم. اگر از امروز به فکر قهرمانی باشیم مثل سال 2011 می شود و در وسط راه یک تیم شکست مان می دهد. پس باید پله پله برویم و خوب کار کنیم.»

حدادی در مورد حریفان در بازی های آسیایی گفت: «همه تیم ها خوب هستند و با آمادگی کامل در بازی ها شرکت خواهند کرد. همه تیم ها به دنبال بردن ایران و ضربه زدن به ما هستند.

در این چند ساله ایران همیشه مقام کسب کرده و جزو بهترین ها بوده و حالاتمام حریفان به دنبال شکست دادن ما هستند و انگیزه زیادی دارند، هر کاری می کنند تا برابر ایران برنده شوند. جو تیم خوب است و اگر خودمان باشیم و آنچه داریم به نمایش بگذاریم گام به گام به قهرمانی خواهیم رسید.» ستاره تیم ملی بسکتبال ایران که بتازگی به لیگ چین پیوسته است در این باره گفت: «پیشنهاد جدی از NBA نداشتم و این شانس را به خودم دادم که در چین بازی کنم تا با عملکرد خوب در آنجا، دوباره فرصت بازی در NBA را به دست آورم. تیم بعدی ام را بعد از چین انتخاب می کنم. احتمال دارد بر گردم به آمریکا یا شاید هم به ایران برگردم. چیزی مشخص نیست.»