آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
اخبار کشور
۳

استقبال از خانواده شهید سلمانی دردانشگاه امیرکبیر

مراسم استقبال از خانواده شهید گمنام تازه شناسایی شده در دانشگاه امیرکبیر با حضور صد ها دانشجو و مسئولان دانشگاه و خانواده این شهید برگزار شد.

سردار حسین یکتا جانباز و رزمنده دفاع مقدس در این مراسم گفت: امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم میهمان و هم میزبان این خانواده شهید است و افتخار ما این است که سایه خانواده شهدا بر سر ما قرار دارد.

وی افزود: دانشجویان این دانشگاه بدانند این شهدا بودند که حتی پیش از تولد آنها جان شان را برای سربلندی میهن و ادامه راه آنان هدیه کردند و این شهید بزرگوار دختر شش ماهه و دختران شش ساله و سه ساله خود را ر ها کرده و برای دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام جنگید و شهید شده است.

این فعال فرهنگی افزود: زمانی ما رفتیم و جبهه شد دانشگاه و امروز شما آمدید و دانشگاه شده است جبهه و امروز دانشجویان افسران جوان جنگ نرم هستند و این جمع دانشجویان حاضر قول می دهند برای این شهید بزرگوار خواهری و برادری کنند.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیرهم در این مراسم با اشاره به همزمانی این مراسم بزرگ با آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید گفت: باید امروز این اتفاق خوشایند را به جامعه دانشگاهیان تبریک گفت هرچند که با گذشت سه دهه از شهادت این شهید همچنان فقدانی برای جامعه شیعه و کشور ایران خواهد بود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر همواره چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب در همه عرصه ها در کنار عرصه های فنی و علمی پیشگام بوده است.

وی افزود: شاهد این مدعا تقدیم بیش از 90 شهید به انقلاب اسلامی است، شهید نجات اللهی یکی از بزرگترین این شهداست که از اساتید این دانشگاه بودند و در زمان جنگ هم این دانشگاه همچنان پیشگام بوده است.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم صد ها دانشجو با شاخه گل از خانواده شهید رضا سلمانی استقبال و آنها را از درب ورودی دانشگاه تا مزار شهدای گمنام بدرقه کردند.

در پایان این مراسم سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طرف دانشگاه قطعه ای از سنگ مزار امام حسین علیه السلام را به خانواده این شهید بزرگ هدیه کرد.