آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
اخبار کشور
۳

وزیر آموزش و پرورش زنگ مدرسه را به صدا درآورد: جشن شکوفه ها با حضور یک میلیون و 200 هزار کلاس اولی

یک میلیون و 200 هزار دانش آموز کلاس اولی در کشور سال تحصیلی 93-94 را آغاز کردند.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواخته شدن زنگ شکوفه ها در مدرسه برکت شهدای معلم در شهرستان قدس با بیان اینکه، تزکیه نفس و توجه به آموزه های اخلاقی و دینی باید سرلوحه تعلیم باشد، افزود: دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند و باید در تربیت آنها و رشد و شکوفایی استعدادهایشان کمال سعی و تلاش خود را به کار گیریم.

علی اصغر فانی از والدین خواست در سال تحصیلی جدید ارتباط خود را با مدرسه و معلمان بیشتر کنند.

وی گفت: سال تحصیلی جدید با 950 مدرسه جدید که ظرفیت 5 هزار و 700 کلاس درس را دارند آغاز شده است و امید است که بخش دولتی، غیردولتی، خیرین مدرسه ساز و بنیاد برکت در نوسازی و بهسازی مدارس بکوشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از شهریار در آستانه سال تحصیلی 93-94، چهل باب مدرسه در مناطق مختلف کشور به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از این مدارس به طور همزمان و با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه برکت شهدای معلم شهرستان قدس آغاز شد.

مسئول بنیاد برکت گفت: این مدارس که در مناطق کمتر توسعه یافته کشور ساخته شده از استانداردهای مناسب ساخت اماکن آموزشی و بهترین تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است. مخبر افزود: مدارس جدید بنیاد برکت در 17 استان کشور ساخته شده و شامل 152 کلاس درس است و تمامی این مدارس از ابتدای مهر امسال در مقطع ابتدایی پذیرای صدها دانش آموزش خواهد بود.

وی گفت: بیشترین تعداد این مدارس در استان سیستان و بلوچستان شامل 9 مدرسه، استان آذربایجان شرقی 7 مدرسه و استان خراسان شمالی چهار مدرسه است.

با برپایی جشن شکوفه ها در دبستان های سراسر کشور که با حضور مسئولان آموزش و پرورش، معلمان و اولیای نوآموزان و برنامه های قرآنی، سرود و شعر اجرا شد، دانش آموزان با نواختن زنگ شکوفه ها روانه کلاس درس شدند.

پخش شکلات و شیرینی در فضای شاد مدارس و اهدای گل و هدایا به کلاس اولی ها از برنامه های جشن شکوفه ها بود.. این جشن هر ساله با هدف آشنایی کلاس اولی ها با معلمان و فضای کلاس و مدرسه یک روز زودتر از آغاز سال تحصیلی مدارس برگزار می شود.