آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
اخبار کشور
۳

در پایان اقامت تابستانی ایشان صورت گرفت: برپایی آیین بدرقه آیت الله جوادی آملی در شهر دماوند

آیین بدرقه آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، در محله احمدآباد دماوند با حضور مسئولان، معتمدین و دانشجویان شهرستان دماوند انجام شد.

شهرستان دماوند همه ساله میزبان این مرجع عالی قدر و مفسر بزرگ قرآن کریم در محله احمدآباد شهر دماوند است و مردم این شهر از وجود وی در ایام تابستان استفاده می کنند.

در این بین، در واپسین روزهای شهریورماه آیت الله جوادی آملی به قصد عزیمت به شهر مقدس قم با مردم خونگرم و صمیمی دماوند خداحافظی و این شهر را به مقصد قم ترک کرد.

به همین بهانه، پایگاه بسیج کارکنان و دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با کمک هیئت امنای مسجد محله احمدآباد، مسئولان و اقشار مختلف مردم اقدام به برگزاری آیین بدرقه برای ایشان کرد.

آیت الله جوادی آملی در این مراسم ضمن قدردانی از میزبانی و مهمان نوازی مردم دماوند، به تکریم مساجد و تداوم شرکت نمازگزاران در نماز جماعت تمام مساجد شهر تاکید کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: سه عامل سبب فخر زمین و آسمان می شود؛ نخستین عامل نماز شب، دومی ناامیدی از غیر خداوند متعال و توکل همیشگی به خداوند و سومی ارتباط با خاندان عصمت و طهارت از جمله این عوامل به حساب می آید.

در این مراسم دکتر محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ضمن قدردانی از حضور چندماهه آیت الله جوادی آملی در دماوند که با بهره گیری مردم و دانشگاهیان از افاضات ایشان همراه بود، با قرائت بخشی از دعای حضرت امیرالمومنین(ع) از زیارت جامعه کبیره، خطاب به آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: گفتار شما نورانی و فرمانتان باعث رشد و تعالی و رفتارتان سراسر خیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند افزود: در آستانه سفر آیت الله جوادی آملی امید فراوان داریم که برای سال های آینده نیز این باب فرخنده بر اهل اشتیاق مفتوح باقی بماند و مدت های مدید مجال کامیابی در سایه خلق و خوی شریف وی برای همگان فراهم شود.

در پایان این مراسم، تابلوهای زیبایی که با خط ثلث توسط دانشجوی خوش ذوق دانشگاه آزاد اسلامی دماوند تهیه شده بود، به نمایندگی از دانشگاهیان به آیت الله جوادی آملی تقدیم شد.