آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
اخبار کشور
۱۰

در کنفرانس خبری کمیته صیانت از منافع ایران مطرح شد: فرکانس سخنان رئیس جمهور در نیویورک طبق مواضع امام (ره) و رهبری باشد

کارشناسان در کنفرانس خبری کمیته صیانت از منافع ایران تاکید کردند که مواضع رئیس جمهور درسفر به نیویورک می بایست طبق مواضع امام(ره) و رهبری باشد.

کنفرانس خبری کمیته صیانت از منافع ایران با حضور حجت الاسلام رسایی، محمدعلی رامین، سعید زیباکلام و محمدحسن آصفری پیرامون باید و نبایدهای سفر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به نیویورک برگزار شد.

به گزارش فارس،حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: فرکانس سخنان روحانی نباید براساس مواضع جریانات سیاسی باشد بلکه باید براساس مواضع امام(ره) و مقام معظم رهبری باشد.وی با بیان اینکه در یک سال گذشته مواضع رهبری نسبت به آمریکا شدیدتر شده است، گفت: این بار ما توقع داریم که دل روحانی برای شیطان نسوزد چراکه دل آنان برای ما نمی سوزد.

سعید زیباکلام، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در سخنانی در این همایش خاطرنشان کرد: از ابتدای امر وعده فروپاشی کامل تحریم ها داده می شد و این موضوع با بهبود معیشت مردم ایران پیوند داده شده بود. از آغاز روند این بنا کج نهاده شد.وی تصریح کرد: بعد از مذاکرات عده ای گفتند که تحریم ها برداشته و حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شد در حالی که یک بررسی سطحی نشان می دهد تحریم ها نه تنها فرو نریختند بلکه تحریم های جدیدی نیز اضافه شد.

محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنران این همایش بود. وی با بیان اینکه چگونه استفاده کردن از این فرصت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: رئیس جمهور باید در جهت معرفی درست جمهوری اسلامی اقدام کند و سیاست های خصمانه آمریکا را به ذهن دولت های مختلف برساند.