آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

زندانی «رای باز» صبح ها سرقت و شب ها به زندان باز می گشت

زندانی رای باز در زاهدان که صبح ها مبادرت به سرقت خودرو می کرد و شب ها به زندان باز می گشت با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی دستگیر و باند سرقت وی متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک زندانی محکوم به حبس با سوء استفاده از قانون رای باز که اقدام به تشکیل باند سرقت و اوراق خودروهای مسروقه می کرد شناسایی و دستگیر شد.

در طی هشت ماه گذشته سرقت بیش از 30 خودرو آن هم با شیوه ای مشابه و در ساعاتی معین از روز پرونده های جدیدی بر روی کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گشود که با انجام چهره نگاری توسط یکی از شهروندان و انطباق آن با زندانیان سابقه دار سرنخ سرقت های اخیر کشف شد.

سرپرست پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این رابطه یک زندانی باسابقه به همراه سه نفر دیگر در رابطه با این پرونده دستگیر شده اند اظهار داشت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر سرقت خودرو و لوازم جانبی آنها در شهر زاهدان با شیوه ای مشابه موضوع سرقت ها با حساسیت بیشتر و با تشدید کنترل ها در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی بیان کرد: این سرقت ها در ساعات خلوت و مشخصی صورت می گرفت و همچنین بیشتر خودروهای سرقتی را خودروهای فاقد دزدگیر و وسایل ایمنی تشکیل می داد.

وی گفت: با دعوت از شاکیان و مالباختگان به منظور جمع آوری اطلاعات و انجام چهره نگاری کارآگاهان انتظامی موفق شدند تا با اطلاعات به دست آمده نسبت به شناسایی یکی از سارقان سابقه دار و زندانی اقدام کنند.

ملاشاهی افزود: سرنخ های به دست آمده نشان داد که یکی از سارقان در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است که با سوء استفاده از قانون «رای باز» روزها پس از مبادرت به سرقت شب ها به زندان باز می گردد.