آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۹
اقتصادی
۴

سازمان تنظیم مقررات: بدهی همراه اول و ایرانسل با مشترکان تسویه شده است

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات، بدهی همراه اول و ایرانسل با مشترکان تسویه شده است.

اضافه دریافت 8 میلیارد تومانی اپراتور اول و 6 میلیارد تومانی اپراتور دوم بابت تاخیر در کاهش قیمت آوای انتظار و آهنگ پیشواز، سال گذشته به مشترکان بازگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این سازمان، اظهار داشت: سال گذشته برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد همراه اول و ایرانسل اضافه دریافتی ها به مردم را عودت دهند.

سال گذشته اپراتور اول 8 میلیارد تومان و اپراتور دوم 6 میلیارد تومان بابت تاخیر در کاهش قیمت آوای انتظار و آهنگ پیشواز از مشترکان اضافه دریافت کرده بودند.

این اضافه دریافت از آنجا ناشی شد که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه 147 روز 5 شهریورماه 1391 تعرفه آهنگ پیشواز و آوای انتظار را از 500 تومان به 300 تومان کاهش داده و این مصوبه را از مهرماه سال 91 به اپراتورها برای اجرا ابلاغ کرد که با تاخیر اپراتورها، این اضافه دریافت ایجاد شد.

اما طبق اعلام مسئولان سازمان تنظیم مقررات این مبالغ در سال گذشته به صورت شارژ برای سیم کارت های اعتباری و بستانکاری در قبض برای سیم کارت دائمی، به مشترکان بازگردانده شد و هم اکنون مشترکان مبالغی از این بابت از اپراتورها بستانکار نیستند.