آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۹
جهان
۶

30 عضو داعش در حمله هوایی ارتش عراق کشته شدند

هواپیماهای ارتش عراق مواضع داعش در نزدیکی فرودگاه الضلوعیه واقع در جنوب شهر «تکریت» را بمباران کردند که در آن، 30 تروریست داعش کشته شده و دو تانک، یک توپ وده خودروی مجهز به تسلیحات این گروه تروریستی نیز منهدم شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سومریه نیوز، سرهنگ «قندیل خلیل» فرمانده پلیس شهر الضلوعیه در استان صلاح الدین این خبر را اعلام کرد. یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق نیز از هلاکت ده ها نفر از تروریست های داعش در شمال تکریت خبر داد. این منبع امنیتی اعلام کرد جنگنده های ارتش عراق روز یکشنبه محل استقرار عناصر داعش را نزدیک پالایشگاه بیجی در 40 کیلومتری شمال تکریت بمباران کردند.

در رابطه با تحولات عراق، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه این کشور طی اظهاراتی با اشاره به خطر گروه تروریستی تکفیری داعش برای کل منطقه گفت: برخی گروه هایی که قبلادر عراق از گروه داعش حمایت می کردند، به مرور به اشتباه بودن این کار خود پی بردند و اکنون در حال مبارزه با آن هستند. الجعفری که در نیویورک حضور دارد، گفت: نتیجه جلسه شورای امنیت این بود که هشداری جدی درباره خطر این گروه داده شود و تاکید شد که این خطر فقط عراق را تهدید نمی کند، بلکه این یک تهدید جهانی است.وی بار دیگر تاکید کرد: بغداد مخالف مشارکت نیروی زمینی کشورهای خارجی در عملیات مبارزه با داعش است.

در مورد تحولات سیاسی عراق نیز دیروز اعلام شد انتخاب وزرای کشور و دفاع عراق به علت ادامه اختلاف بین فراکسیون های مختلف به پس از تعطیلات عید قربان موکول شده است. عباس البیاتی نماینده ائتلاف ملی عراق به شبکه العراقیه گفت:«من بعید می دانم فراکسیون ها در یک هفته آینده بتوانند درباره نامزدهای وزارتخانه های کشور و دفاع توافق کنند. هر روز اسم نامزد جدیدی برای این وزارتخانه معرفی می شود و شمار نامزدها بسیار زیاد است که کار تصمیم گیری را دشوار می کند.»