آرشیو سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۷۹
سیاسی
۲

رایزنی های ظریف با وزیران خارجه آمریکا و انگلیس

وزیران خارجه ایران و آمریکا یکشنبه شب به مدت یک ساعت و نیم در شهر نیویورک دیدار و گفت وگو کردند.

پس از این دیدار برخی رسانه های غربی به نقل از منابع آگاه مدعی شدند که طرفین در این مذاکرات علاوه بر موضوع هسته ای درخصوص مقابله با داعش نیز گفت وگو کرده اند که البته این مساله از سوی منابع نزدیک به مذاکره کنندگان کشورمان تکذیب شد.

ظریف دیروز با وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار دبیرکل اتحادیه عرب در نیویورک نیز بر وحدت جهان اسلام و پرهیز جدی از طرح موضوع های اختلاف انگیز فرقه ای و طائفه ای تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف و نبیل العربی در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه ای، فعالیت های تروریستی و افراطی و موضوع ائتلاف بین المللی ضدداعش تبادل نظر کردند.

ظریف با بیان این که وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته است، افزود: طرح بحث های اختلاف برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی گری جاری است. ظریف با تاکید بر این که باید همه کمک کنیم تا مشکلات جاری برطرف شود، گفت: شرایط امروز بویژه فعالیت گروه های تروریستی در منطقه نیازمند گفت وگو، همکاری و مسئولیت پذیری است.

وی ضمن اعلام آمادگی و عزم ایران برای گفت وگو و همکاری با کشورهای منطقه برای رفع تهدیدهای کنونی، اعزام معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه به عربستان را گامی برای کمک به حل مسائل منطقه و تقویت زمینه های همکاری توصیف کرد.

نبیل العربی نیز در این دیدار، با بیان نتایج نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه عرب، گفت: متاسفانه فعالیت تروریست ها علیه مسلمانان و به نام جهان اسلام انجام می شود و باید همه تلاش کنیم مانع این خطر فراگیر شویم.